17° Budapest
2025 május 28., szerda
image

Vörös disznó: beültünk a legendás Mercedes 300 SEL 6.8 AMG-be

Amikor a Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG 1971-ben felbukkant az Európai Túraautó Bajnokság keretein belül megrendezett Spa Francorchamps-i 24 órás versenyen, sokan csak nevetve legyintettek, hogy egy ekkora luxusautónak semmi esélye.

Egy nappal később azonban szinte mindenki koppant, amikor is az ötödik helyről rajtolt kocsi végül másodikként és egyben kategóriagyőztesként hajtott át a célvonalon.

A lökhárítók nélküli, jelentősen kiszélesített és igen komoly első lámpaszettes AMG versenyautót egy 6,3-ról 6,8 literre felfúrt gigantikus V8-as szívó benzinmotor mozgatta, nem kevesebb, mint 420 lóerővel és 600 Nm nyomatékkal.

Mindez elég volt ahhoz, hogy a hátsókerék-hajtású 1,6 tonnás luxusautó 4,2 másodperc alatt pattanjon fel 0-ról 100-ra, és hogy a végsebessége elérje a 265 km/h-t.

A Rote Sau, illetve Red Pig (Vörös disznó) nevekkel illetett, Hans Heyer és Clemens Schickentanz által terelgetett kocsiból egyetlen példány készült, mely idővel sajnos megsemmisült, de néhány replika azért készült belőle. Az egyik ilyen autóval a németországi Böblingenben sodort össze bennünket az élet.

A mintegy 170 millió forintos értéket képviselő autó alapjait adó Mercedes W109 1969-ben hagyta el a gyártósort. Az eredeti versenyautót első körben négyfokozatú automata váltóval szerelték, amit aztán egy ZF-eredetű ötfokozatú kézi egységre cseréltek, az általunk megtekintett kocsi manuális egysége pedig hat fokozattal bír.

A fekete bőrbelsős és egyben komplett bukócsöves kocsi 6 835 köbcentiméteres V8-as szívómotorján igazi érdekesség a hátsó gumi, mely ugyan mindössze 15 colos, a szélessége nem kevesebb, mint 345 milliméter. Az első Pirellik sem keskenyek, konkrétan 285 milliméter szélesek.