Újabb területen jelenhet meg a mesterséges intelligencia, a Facebook anyacége hirdetéseket generálna vele
Az elmúlt időszakban a mesterséges intelligencia számos területen mutatta meg, mire képes. A Google vezérigazgatója szerint a technológia veszélyt jelenthet a társadalomra, Bill Gates szerint pedig már ha akarnánk sem tudnánk leállítani az MI-t, ami több százmillió állásra is hatással lehet.
A technológiát illetően a legnagyobb verseny a Microsoft és a Google között zajlik, míg az Apple és a Meta viszonylag csendben figyelnek – legalábbis látszólag. Utóbbi februárban bemutatott LLaMA néven egy saját mesterséges intelligenciát, de az csak a tudományos kutatásokat segítené, felhasználói szemszögből nem lesz látszata jelen állás szerint.
Az MI azonban kereskedelmi célokra is használható lehet, mivel szinte bármit képes lehet elkészíteni egy megfelelő parancs által. Szerdán a Meta is egy ilyen lehetséges felhasználásról beszélt, egészen pontosan arról, hogy szeretnék az MI tudását hirdetések generálására használni különböző vállalatoknak, már az idei év végétől.
Andrew Bosworth, a Meta technológiai vezetője a Nikkei Asiának nyilatkozva kifejtette, a cég olyan eszközöket tervez készíteni, melyekkel hirdetéseket, képeket lehet létrehozni az MI segítségével különböző közönségek számára.
Bár a gyakorlati megvalósításról még nem tudni sokat, érdekes lehet, milyen képeket tud majd hirdetési célokra generálni az MI, ami egészen meggyőző deepfake-fotókat is létre tud hozni. Emellett a Meta a különböző platformjaira – Facebook, Instagram, Whatsapp – is tervezi, hogy elhozza az MI tudását, ahogyan a metaverzumba is.