Tovább feszített húr: erősebb biturbó V6-os sportmodelleket mutatott be az Alfa Romeo
100 évvel ezelőtt debütált a legendás Quadrifoglio embléma azon az Alfa Romeo RL versenyautón, amellyel Ugo Sivocci megnyerte a tizennegyedik Targa Floriót versenyt. Ennek állít emléket a gyártó most debütált két limitált szériás Quadrifoglio 100° Anniversario modellje.
A Verde Montreal (zöld) Rosso Etna (vörös) és Nero Vulcano (fekete) fényezésekkel rendelhető Giuliából és Stelvióból mindössze 100-100 példány fog készülni.
Az arany színű féknyergeken és a polírozott ötlyukú könnyűfém-felniken kívül említést érdemel többek közt a festetlen szénszálas kivitelű hűtőmaszk és tükörház, az új adaptív full LED-es mátrixfényszóró, illetve az aranyszínű öltésekkel és ünnepli emblémával ékesített utastér.
A 2,9 literes biturbó V6-os benzinmotor teljesítménye 510-ről 520 lóerőre növekedett, az Akrapovič sportkipufogó az alapfelszereltség részét képezi.
A részlegesen önzáró mechanikus differenciálmű az 540 lóerős Giulia GTA/GTAm-ből érkezett, utóbbi méregdrága csúcsmodellből a közelmúltban Magyarországra is érkezett egy példány.
A 19 colos kerekekkel szerelt, 0-ról 100-ra 3,9 másodperc alatt felpattanó és 307 km/h végsebességű Giulia hátsókerék-hajtású, a 21 colos kerekeken gördülő, 3,8 másodperces 0-100-as szintidejű és 267 km/h végsebességű Stelvio összkerekes – közös vonás a nyolcfokozatú automata váltó.
A Quadrifoglio 100° Anniversario sorozat első példányait az ígéretek szerint a harmadik negyedévben vehetik majd át a megrendelők, az árak egyelőre ismeretlenek.
A közelmúltban volt szerencsénk nemcsak a Giulia Quadrifogliót, hanem a Stelvio Quadrifogliót is alaposan letesztelni. A facelift előtti Giulia QV © László Ferenc A ráncfelvarrás előtti csúcs Stelvio © László Ferenc