Szokatlan hiba a Google Pay-ben: volt, aki tévedésből több mint 340 ezer forintot kapott a számlájára
Nem hétköznapi hiba történt a Google Pay szolgáltatásban a napokban: a múlt hét folyamán több felhasználó is arról számolt be, hogy váratlanul kisebb-nagyobb összegek érkeztek a számlájukra – 10-től egészen 1000 dollárig bezárólag.
A különös esetről több, a közösségi médiában terjedő bejegyzés nyomán az Ars Technika számolt be, kiemelve, hogy az ingyen pénz a Google Pay jutalomprogramján keresztül érkezett meg a felhasználókhoz.
Több képernyőkép szerint a pénzek „dogfooding” céljából érkeztek a számlákra. Ez a fogalom azt fedi le, amikor egy alkalmazás bétaváltozatát belső körökben tesztelik. Tehát, ezt az üzenetet – és összeget – eredetileg Google-alkalmazottaknak, vagy tesztelő partnereknek kellett volna megkapniuk, nem civil felhasználóknak. Pedig most ez történt, ráadásul vannak olyanok, akik többször is megkapták ezeket.
Az érintetteknek a Google később egy e-mailt küldött, melyben részletezik, hogy egy hiba miatt tévedésből pénzt helyeztek el a számlájukon. Hozzátették: a hibát azóta elhárították, és a tévedésből kiutalt összeget visszavették.
A jelek szerint szerencsésnek – és kicsit bátornak – mondhatja magát az, aki időközben elköltötte a kapott összeget: a Google ugyanis az e-mail végén leszögezi, hogy amennyiben már nem tudták visszavonni az összeget a Google Pay-ből, akkor az már a felhasználóé marad, nem fogják követelni, nincs szükség további intézkedésekre.
Így sokan akár több mint 343 000 forintnak megfelelő összeget is „nyerhettek” így, noha tudhatták, hogy a pénz nem az övék. A lépéssel a Google minden bizonnyal a nagy sajtóvisszhangot akarta elkerülni, lévén a cég költségvetésében párezer dollár eltörpül egy egyszeri hiba miatt.
Akik viszont elköltötték az összeget, valóban csak a keresőóriás nagyvonalúságának köszönhetik, hogy nincsenek most bajban: noha tudhatták, hogy az összeg kétes eredetű, mégis felhasználták azt, amit akár jogi úton is behajthatna tőlük a cég.