Szárnyal a BMW, stagnál a Mercedes, bronzérmes az Audi
Tavaly 2 253 835 új BMW talált gazdára világszerte, ami 7,3 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest, illetve egyben új abszolút értékesítési rekord.
A globális prémium szegmenst továbbra is uraló bajor vállalat 330 596 tisztán elektromos kocsit adott el, 92,2 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.
A német szentháromság közül a BMW-nél a legnagyobb a villanyautók részesedése, ami mintegy 14,66 százalékra tehető.
A képzeletbeli dobogó második fokára a 2023-ban mintegy 2 043 800 személyautót értékesített Mercedes állhat fel.
A 2022-es eredményénél egész minimálisan jobban teljesített, lényegében stagnáló stuttgarti márka 222 600 elektromos autót dobott piacra tavaly.
Ez 73 százalékos növekedésről tesz tanúbizonyságot, és azt jelenti, hogy 10,89 százalékra tehető a lokálisan zéró emissziós Mercedesek házon belüli részesedése.
A Volkswagen konszernhez tartozó bronzérmes Audi 17,4 százalékos növekedést követően 1 895 240 eladott autóval zárta a tavalyi esztendőt.
2023-ban mintegy 178 000 tisztán elektromos négykarikás kocsi talált gazdára globálisan, 51 százalékkal több, mint 2022-ben. A villanyautók az Audi eladási mennyiségének 9,39 százalékát teszik ki.
Emlékeztetőül, 2022-ben a BMW 5,1, a Mercedes 1, az Audi 3,9 százalékkal kevesebb autót adott el, mint 2021-ben.