Spanyol fenevad német génekkel: körbefotóztuk a legkülönlegesebb 450 lovas Cuprát
A Seatból a közelmúltban kivált sportos almárka, a Cupra első saját modellje a Formentor, melyből mi először a 310 lóerős 2 literes 4 hengeres turbómotorral szerelt VZ változatot, majd pedig a 390 lovas 2,5 literes 5 hengeres turbós Audi egységgel felvértezett VZ5 kivitelt fogtuk vallatóra.
Utóbbiból mindössze 7 ezer példány készül, és Magyarországon olyan ritka kincsnek számít, hogy hivatalosan be sem került a konfigurátorba - de azért hozzánk is érkezett néhány ilyen csúcsmodell.
A 0-ról 100-ra 4,2 másodperc alatt felgyorsuló és 250 km/h-ra limitált végsebességű, 24 millió forintos hazai indulóárú Formentor VZ5 alaphelyzetben sem unalmas, az Abt azonban egy kicsit még izgalmasabbá tette.
És ebből a tuningmodellből lett a Német Túraautó-Bajnokság, a DTM hivatalos biztonsági autója, amivel mi a napokban Frankfurtban futottunk össze.
A német Jürgen Kastenholz által terelgetett kocsi tetején relatíve alacsony légellenállású fényhíd található, valamint a hűtőrácsba és a jobb láthatóság jegyében alsó légbeömlőbe is kerültek apró LED-es fényforrások.
Kastenholz nem ma kezdte a szakmát, 2010 óta számos különböző safety cart vezetett már ebben a szériában.
© László Ferenc © László Ferenc
A DTM-ben összesen hat ilyen autót használnak a szervezők, a két biztonsági autón kívül a versenyirányítás két kocsija, valamint az orvosi és a felvezető autó is Abt tuningos Formentor VZ5.
A szupersportos kompakt Audikból már jól ismert 5 hengeres benzinmotorban a fejlesztők találtak még 60 eddig szunnyadó lóerőt és 50 extra Nm-t. © László Ferenc © László Ferenc
A végeredmény ennek megfelelően nem kevesebb, mint 450 lóerő és 530 Nm lett, melynek köszönhetően a 0–100-as szintidő 3,9 másodpercre olvadt, és a gyorsulásnak csak 270 km/h-nál szakad vége.
Az alapáron 20-, felár ellenében 21 colos kerekeken gördülő összkerék-hajtású tuningmodellen 255 milliméter széles Michelin semi-slick gumik találhatók és a fokozott igénybevétel miatt a fékrendszert is megerősítették. © László Ferenc © László Ferenc © László Ferenc
Tavaly a dél-afrikai Sheldon van der Linde nyerte a pilóták bajnokságát BMW M4 GT3-mal, és csapata, a Schubert Motorsport tarolt a csapatbajnokságban.
A DTM 2023-as, most először az ADAC nevével fémjelzett szezonja május végén Oscherslebenben indul és nyolc versenyhétvégén előreláthatólag 21 autót vonultat fel. Az Abt Audijain kívül BMW-k, Mercedesek, Ferrarik, Lamborghinik és Porschék is rajtvonalhoz fognak állni. © László Ferenc © László Ferenc © László Ferenc
A hat német futamon kívül egy holland és egy osztrák verseny is található a versenynaptárban, az utolsó viadalra október végén Hockenheimben kerül majd sor.
A mellékelt fotókon látható autó március végéig tekinthető meg a frankfurti repülőtér 1-es termináljának aulájában. © László Ferenc © László Ferenc © László Ferenc © László Ferenc