Budapest
2024 november 18., hétfő
image

Mindenkinek mást kitöltő parfümautomata és virtuális próbafülke – az SAP szerint ilyenné válhatnak a divatüzletek

Az elmúlt évek technológiai újításai nagymértékben átalakították a kereskedők és márkák vevőkkel fenntartott kapcsolatát. Az SAP szerint középpontban a megszemélyesítés áll – a vásárlási élmény testreszabásával a kereskedők kiemelkedhetnek versenytársaik közül, és hűségesebb vevőkre tehetnek szert. A megszemélyesítés hatása erőteljes: a vásárlók 76 százaléka szerint közvetlenül befolyásolja, hogyan döntenek az egyes márkákkal kapcsolatban, és 78 százalékuk szerint hatással van arra, hogy vásárolnak-e ismét ugyanonnan, illetve ajánlják-e az adott márkát rokonaiknak, barátaiknak.

A ruházati kereskedők korábban a hagyományos marketingtechnikákat – nyomtatott hirdetéseket, eladótérben elhelyezett reklámokat – részesítették előnyben. Az e-kereskedelem, online vásárlás – Covid alatt különösen jelentős – térnyerésével azonban a vevők már olyan személyre szabott vásárlói élményt várnak el, amely szükségleteikhez, preferenciáikhoz igazodik. A vásárlók értékelik az egyes értékesítési csatornák – a fizikai üzletek, online áruházak, mobilapplikációk és a közösségi média felületek – közötti átjárhatóságot. Így gyakorlatilag bármikor és bárhol tudnak vásárolni, a kereskedők pedig egyúttal fontos adatokhoz jutnak vevőik vásárlási szokásairól – hívja fel a figyelmet az SAP. Ezzel az információval átfogó profilt alkothatnak minden egyes vevőről, célzott marketingkampányokat indíthatnak, termékajánlatokat és testreszabott vásárlási élményt nyújthatnak.

A mesterséges intelligencia előre jelezheti egy későbbi vásárlás valószínűségét, valós időben tehet javaslatokat, felveheti a kapcsolatot a vevővel vásárlás után, és visszajelzéseket gyűjthet. Aki alaposabban megismeri vásárlóit, az jobb marketingdöntéseket hozhat, és javíthatja üzleti eredményeit – áll a német technológiai nagyvállalat közleményében.

Az SAP elképzeléseit a New York-i S.Fashion Experience Lab nevű bemutatóteremben teszi közszemlére. Az üzletben például virtuális próbafülkék, kiterjesztett valóságalapú képernyők fogadják a vásárlókat. A választásban robotok, mesterséges intelligenciával ellátott személyi asszisztensek segítik a vevőket, akik akár személyre szabott parfümöt is készíttethetnek az üzlet automatájának segítségével.