Mindenki, aki fent van Instagramon, utálni fogja ezt a változást
Bizonyára kevés felhasználó fog őszintén örülni az Instagram két új hirdetési funkciójának, melyekkel még több bevételre tenne szert a szolgáltatást tulajdonló Meta – ezekre pedig szükségük is lesz a bevételek javításához.
Az Instagram ugyanis megkezdi a keresési találatok közötti hirdetések tesztelését – ezekkel akkor lehet majd szembesülni, amikor valamilyen kifejezésre rákeresve az eredményül kapott bejegyzések között megnyitunk egyet, és arról tovább görgetünk. A platform példájában a felhasználó a bőrápolás kifejezésre keresve találkozik egy kapcsolódó hirdetéssel, ami meg is van jelölve egy „szponzorált” felirattal:
A tesztelés után a Meta a következő hónapokban széles körben is bevezeti majd az új hirdetési funkciót.
A másik újdonság a Reminder Ads nevet viseli, és azt a célt szolgálja, hogy a cégek még könnyebben emlékeztessék vagy értesítsék a felhasználókat például valamilyen jövőbeni eseményről – például egy koncertről, fesztiválról.
Az Instagram-felhasználók maguk iratkozhatnak fel az ilyen eseményekre, és három értesítést is kapnak a szolgáltatástól: egy nappal és 15 perccel az esemény kezdete előtt, valamint annak indulásakor. Ezzel a lehetőséggel minden hirdető élhet – írja a TechCrunch. Ez utóbbi újdosnág akár még hasznos is lehet, a keresések között megjelenő hirdetésekkel azonban csak egy újabb felületet biztosít a hirdetőknek a termékeik kiemelésére az Instagram.