Megvizsgálták az iPhone-osokat, mennyire ragaszkodók
A Consumer Intelligence Research Partners (CIRP) arra volt kíváncsi, milyen gyorsan cserélnék, javítatnák, pótolnák Apple-eszközeiket a felhasználók, ha szükség lenne rá, és hogyan viszonyul egymáshoz a három nagy készülékcsoport, az okostelefon (iPhone), a tablet (iPad) és a számítógép (Mac). Nem meglepő módon az derült ki, hogy az iPhone (illetve a hiánya) a legkritikusabb a felhasználók életében.
A megkérdezettek több mint 80 százaléka nyilatkozott ugyanis úgy, hogy azonnal vagy néhány napon belül pótolná az iPhone-t, és mindössze hat százalékuk várna egy hétnél többet egy működő iPhone-ra. Kicsit tovább bontva a számokat: a válaszadók majdnem fele, pontosabban 45 százaléka azonnal kicserélné vagy szervizbe vinné a telefonját. További 34 százalék próbálna meg egy-két napon belül egy működő iPhone-t szerezni. 15 százalék egy héten belül szeretne iPhone-t, négy százalék pedig csak egy hónapon belül javíttatná vagy cserélné a készülékét.
Persze azért az iPad és a Mac is fontos az Apple-felhasználók számára: a megkérdezettek 60 százaléka javíttatná, cserélné, pótolná a tabletjét vagy a gépét aznap vagy legalábbis néhány napon belül. Úgy tűnik, a Mac-felhasználóknak valamivel nagyobb szükségük van a számítógépükre, mint az iPadeseknek a táblagépükre. A macesek körülbelül 90 százaléka egy héten belül cserélné elveszett, ellopott vagy elromlott gépét, az iPadeseknél „csak” 80 százalék ez az arány.
Valamennyi termékcsoportot nézve a felhasználóknak csak egészen elenyésző része mondta, hogy nem pótolná az eszközét, ami jól jelzi, hogy mindhárom termék mondhatni nélkülözhetetlenné vált az Apple-felhasználók számára.