23° Budapest
2025 május 22., csütörtök
image

Marketingben is újítanak a Forma-1-es autók: digitális kijelzők lesznek a McLareneken

Nem is kérdés, milyen fontos szerepet kapnak a szponzorok a Forma-1-es csapatok pénzügyi támogatásában. A McLaren most új módot talált arra is, hogy ugyanazon az aprócska felületen több reklámozót tudjon megmutatni. Az autójukon a pilótafülke jobb és bal oldalára egy-egy kijelző került, amelyek felváltva mutatják a szponzorokat. A technológiát a Seamless Digital nevű cég fejlesztette ki.

A technológiát már a 2022-es USA Nagydíj szabadedzésein tesztelték az elődmodell MCL36-on, de most a szezonnyitón, Bahreinben a versenyen is bevetik majd. A tervek szerint Lando Norris és Oscar Piastri autóin a kijelzők az egész szezonban és minden edzésen ott lesznek.

Érdekesség, hogy míg az idei szezonban sok csapat, így a McLaren is festés nélkül hagyta jelentős részben a karosszériát, hogy súlyt csökkentsen, a két kijelző biztosan ront valamennyit ezen a törekvésen. A gyártó szerint a két kijelző együttesen 190 grammot nyom, ugyanakkor a kijelzők annyira takarékosak, hogy egy egyszerű kis akkumulátor 48 órán át képes ellátni őket energiával.