Magyarországra érkezik a BYD negyedik villanyautója, a Seal U
A BYD tavaly ősszel három villanyautóval érkezett meg Magyarországra, a Szegeden autógyárat építő kínai vállalat első körben a Doplhin, az Atto 3, illetve Seal modellek értékesítését kezdte meg.
Nyílt titok, hogy hamarosan újabb elektromos modell tűnik majd fel a BYD európai és egyben hazai kínálatában, érkezik ugyanis a Seal U.
Az egyes piacokon BYD Song Plusként és plugin hibrid SUV-ként is forgalmazott típus Európában várhatóan csak villanyautóként lesz kapható.
A 4,78 méter hosszú, 1,89 méter széles, 1,66 méter magas és 2,76 méteres tengelytávolságú zöld rendszámos divatterepjáró 204 lóerős teljesítményű elsőkerék-hajtású alapmodellje az előzetes információk alapján egy 72 kWh kapacitású akkumulátort vonultat fel, mely mintegy 520 kilométeres hatótávot biztosít.
A 218 lóerős, 9 másodperc körüli 0-100-as szintidejű drágább kivitel 87 kWh kapacitású telepe 605 kilométeres hatótávval kecsegtet, a legnagyobb töltési teljesítmény 140 kW magasságában alakulhat. Nem kizárt, hogy a későbbiekben duplamotoros összkerekes verzió is érkezhet.
A típus nemrégiben 5 csillagos kiváló eredménnyel teljesítette az Euro NCAP törésteszteket, csakúgy, mint szedán testvérmodellje. Az 570 literes csomagtér a hátsó üléstámlák ledöntésével egészen 1449 literig bővíthető, kiegészítő első csomagtér, frunk nincs.
A Seal U hivatalos európai árai egyelőre ismeretlenek, az Egyesült Királyságban 40 ezer fontos (17,6 millió forint, 20 százalékos adóval) alapárra lehet számítani.
Viszonyításképp, a Tesla Model 3 riválisnak tekinthető Seal 313 lóerős hátsókerék-hajtású és 570 kilométeres hatótávú alapmodellje Magyarországon 18,1 millió forinton nyit, az 530 lovas összkerekes és 520 kilométeres hatótávolságú kivitel árcéduláján pedig 19,2 millió forintos összeg szerepel.