Különleges kontrollert talált ki a Sony a PlayStationhöz, érezni fogják a játékosok, amikor kézbe veszik
A digitális bevitelre adott fizikai válaszok területét haptikának nevezik. A játékiparban már régóta használják is a haptikus visszacsatolást, ez remegteti például a játékvezérlőt a kézben a képernyőn látható fizikai akcióknak megfelelően. A Sony nemrégiben benyújtott szabadalma egy lépéssel továbbmegy a játékosok és a játékperifériák kommunikációjában: a kontroller hőmérsékletváltozással reagálhat bizonyos bemenetekre.
A szabadalomban leírt vezérlő nem kemény műanyagból, hanem puhább anyagból készülne (például szilikongél alapú anyagból), és képessé tehetné a vezérlőt a tapintási élmények gazdagítására. A szabadalom azt is kifejti, hogy e rugalmas anyag elülső felületén vagy akár a belsejében hőmérséklet-szabályozó berendezés, például egy Peltier-elem lenne, amely képes változtatni a hőmérsékletet. Ez lényegében azt jelenti, hogy ha egy játékos meleg vagy hideg területtel találkozik a játékban, a vezérlő olyan elektromos jelet kaphat, amely hidegebbre vagy melegebbre állítja az anyag hőmérsékletét. Ha mondjuk a játékos egy vulkánhoz közelít, a kontroller is melegedbe, míg egy jeges tájon való kalandozás során érezhetően lehűlne.
Mindez izgalmasan hangzik, azonban most se feledjük, hogy pusztán az, hogy a Sony dolgozott ezen az ötleten, még nem garantálja, hogy a jövőbeni PlayStation rendszerben lesz olyan vezérlő, amely felmelegszik vagy hideg lesz. 2020-ban például felfedeztek egy másik Sony-szabadalmat egy olyan kontrollerre vonatkozóan, amely visszajelzéseket gyűjt a játékos kezéből, például verejtékkiválasztást és pulzusszámot, és ennek megfelelően módosítja a játékokat. De egyelőre nem találkoztunk ilyen játékvezérlővel.