Budapest
2024 november 20., szerda
image

Keveset kaptak az iskolában pont abból, ami most igazán kellene – ezt érzik a mai 18-26 évesek

Világszerte a válaszadók úgy érzik, az oktatási rendszer fejleszthette volna jobban a digitális készségeiket. A megkérdezettek közel fele (44%) azt mondta, iskolai keretek között csak alapvető számítástechnikai készségeket tanítottak nekik, és körülbelül minden tizedik válaszadó (12%) semmilyen oktatásban nem részesült technológiai vagy digitális készségek terén. Több mint egyharmaduk (37%) azt válaszolta, hogy az oktatási rendszer 16 éves kora előtt nem vértezte fel a tervezett karrierjükhöz szükséges technológiai készségekkel – mutat rá a Dell kutatása.

Világviszonylatban a válaszadók egyharmada (34%) szerint a digitális szakértelem hiányának mérséklése érdekében a technológiai tantárgyakat az oktatás minden szintjén érdekesebbé és szélesebb körben elérhetővé kellene tenni. Negyedük (26%) úgy véli, a kötelező technológiai tantárgyak 16 éves kor alatt elősegíthetnék, hogy a fiatalok technológiaorientált karriert válasszanak.

„Egyértelmű, hogy a Z generáció kulcsfontosságúnak tartja a technológiát a jövője szempontjából. Nekünk pedig – a vezető technológiai szolgáltatóknak, a kormányzatoknak és a közszférának – az a feladatunk, hogy egymással együttműködve a kezükbe adjuk a siker kulcsát a digitális tanulás minőségének és elérhetőségének javításával” – mondta Aongus Hegarty, a Dell Technologies nemzetközi piacokért felelős elnöke.

A Z generáció 44 százaléka gondolja úgy, hogy az oktatási intézményeknek és a vállalatoknak közösen kellene tenniük a digitális szakértelem hiányának mérséklése érdekében, és figyelembe véve a technológia rohamos fejlődését, ehhez folyamatos együttműködésre lesz szükség

A fiatalok a hátrányos helyzetű csoportok eszközökhöz és internetcsatlakozási lehetőségekhez való hozzáférését (33%), valamint a vidéki területek internetcsatlakozási lehetőségeit (24%) tartja a legfontosabbnak a földrajzi, demográfiai és társadalmi-gazdasági csoportok közötti digitális szakadék áthidalása érdekében.

A kutatás eredménye szerint a Z generáció szerint a gazdasági növekedés elősegítésének három legfontosabb prioritása az egészségügyi szolgáltatások fejlesztése (21%), az oktatásba való befektetés a szakértelem hiányának csökkentése érdekében (11%), valamint a fenntartható/zöld infrastruktúrába való befektetés (11%).

A Z generáció tagjainak több mint fele (55%) fontos szempontnak tartja a rugalmas és távoli munkavégzést a munkaadója megválasztásakor.