Izzott a törlés gomb a Google-nél, 5,2 milliárd káros hirdetést vett ki a rendszeréből 2022-ben
Nem volt könnyű éve a Google-nek 2022-ben – legalábbis ami a cég szabályait megsértő hirdetéseket illeti. A vállalat éves jelentése szerint az elmúlt egy évben összesen mintegy 5,2 milliárd rosszindulatú hirdetést távolított el a rendszereiből világszerte. Ez naponta több mint 14,2 millió ilyen reklámot jelent.
A cég közléséből kiderül, hogy egy év leforgása alatt jelentősen növekedett az ilyen hirdetések száma: 2021-ben még „csak” 3,4 milliárd ilyen reklámmal kellett megbirkóznia.
Emellett további 4,3 milliárd hirdetés elérését korlátozta a rendszer, 6,7 millió hirdetői fiókot pedig fel is függesztett a vállalat. A Google több mint 1,5 milliárd kiadói felületen blokkolta vagy korlátozta a hirdetések megjelenését, és több mint 143 ezer kiadói oldalon hajtott végre széles körű, teljes webhelyre vonatkozó biztonsági intézkedéseket.
„Az irányelvek ilyen mértékű érvényesítéséhez a vállalat az emberi felülvizsgálatok, valamint a mesterséges intelligencia és a gépi tanulás kombinációja által nyújtott segítségre támaszkodott, melyek világszerte hozzájárultak a tartalmak átválogatásához és a jogsértések jobb felderítéséhez” – közölte a vállalat.
A Google szerint az elmúlt egy évben – egész pontosan 2022 februárja óta – sok olyan hirdetést próbáltak feladni a cég rendszerében, amelyek kihasználták, tagadták vagy elnézőek voltak az ukrajnai háborúval kapcsolatban. A vállalat összesen 17 millió ilyen hirdetést törölt, és ez a szám 2023-ban valószínűleg tovább nő majd.
A cég közlése szerint az elmúlt egy évben komoly figyelmet fordított arra is, hogy megóvja a felhasználókat az átverésektől és a csalásoktól. Összességében 142 millió hirdetést blokkolt vagy távolított el a megtévesztésre vonatkozó irányelv, további 198 millió hirdetést pedig a pénzügyi szolgáltatásokra irányuló irányelv megsértése miatt.
A Google-nek a káros tartalmakkal is sok dolga akadt. Az elmúlt egy évben több mint 51,2 millió hirdetést blokkolt és távolított el nem megfelelő tartalom miatt, beleértve a gyűlöletbeszédre és erőszakra vonatkozó, illetve egészségügyi témákra vonatkozó káros állításokat. Emellett 20,6 millió veszélyes termékeket vagy szolgáltatásokat, például fegyvereket és robbanóanyagokat népszerűsítő hirdetést vett ki a rendszerből.