Budapest
2024 november 16., szombat
image

Itthon sosem látott újítást vezetett be a K&H, szóban is lehet pénzt utalni

A K&H tavaly novemberben indította útjára Kate-et, a szöveges chat mellett az emberi szóból is értő, mesterséges intelligencián alapuló digitális pénzügyi asszisztenst. A pénzintézet tájékoztatása szerint a megoldással az ügyfélkör 65 százaléka már találkozott, 6,5 százaléka pedig havi szinten igénybe is vesz.

Kate új funkciója a hangalapú utasításra történő digitális forintátutalást. Ilyen a hazai pénzügyi szektorban jelenleg nem elérhető.

Egy pénzösszeg átutalását az ügyfelek szóban vagy chat formájában is kezdeményezhetik, kizárólag a rendszerben előre rögzített partnerek számláira. Az ügyfél például bemondja a mobilbankban, hogy „Kate, utalj anyunak tízezret!”. A digitális pénzügyi asszisztens értelmezi a szóbeli utasítást – ha szükséges, további tisztázó kérdéseket tesz fel –, majd a képernyőn összefoglalja az utalással kapcsolatos legfontosabb információkat: a küldő és a fogadó számlaszámát, valamint az átutalandó összeget. Az utalást kezdeményező ügyfél ekkor ellenőrizheti a megadott paramétereket, és ha mindent rendben talál, megerősítheti utalási szándékát.

Király Andrea, a K&H lakossági banki üzletágának vezetője a bank sajtóeseményén elmondta: néhány további funkció is beépül a mobilbankba, így például automatikusan feltölthető a hitelkártya, könnyen elérhetők és letölthetők a bankszámlakivonatok és egy mozdulattal megtekinthetők, másolhatók és megoszthatók a számlaadatok.

A K&H 2023 júniusában új mobilbanki applikációra cserélte le tíz éve bevezetett, és folyamatosan frissített mobilbankját. A nyáron útjára indított új K&H mobilbank nem csak új dizájnt hozott, de új informatikai architektúrát is kapott. Ezzel teremtették meg a lehetőségét annak, hogy a már több, mint 60 funkció száma tovább gyarapodjon. A cél egy valódi szuperapplikáció, amely mindent tud, amivel szinte minden pénzügy – és még nagyon sok más – elintézhető.