Így lehet tényleg végtelen számú Super Mario-pályát készíteni
A mai napig már legalább 200 játékban tűnt fel Mario, a kis vízvezeték-szerelő, és néhány játék ezek közül (például a Super Mario Maker és a Super Mario Maker 2) arra is lehetőséget kínál, hogy a játékosok saját pályákat készítsenek Mario számára. A kínálat így óriási, bár nem végtelen, legalábbis addig nem volt az, amíg a színre nem lépett a mesterséges intelligencia (MI).
A MarioGPT (a GPT itt is a Generative Pre-trained Transformer kifejezés rövidítése) mesterséges intelligenciát, néhány szöveges promptot és előre jelzett játékos útvonalat használva tud elvileg végtelen számú pályát generálni – magyarázza a SlashGear. A mesterséges intelligenciát két klasszikus Mario játék szintjein képezték, ezek a Super Mario Bros és a Super Mario Bros: The Lost Levels. A képzés során megismertették a MI-t a szóba jöhető eszközökkel, az ellenségekkel és az általános játékmenettel, ettől fogva pedig már hiteles pályákat generálhat. A MarioGPT készítéséről és funkcióiról itt olvashat minden részletet.
Míg a jelenleg legismertebb MI, a ChatGPT tulajdonképpen bárki számára használható, aki tud gépelni, a MarioGPT ennél azért egy kicsit összetettebb. Egy szépen előre csomagolt .exe-ben nincs meg minden, és nem lehet csak bejelölni néhány négyzetet vagy beírni néhány szót, és megnézni, ahogy kialakul egy játékszint. Legalább alapszintű játékfejlesztési ismeretek szükségeseke program kezeléséhez. Az alkotók külön posztba foglaltak össze a GitHubon néhány egyszerű utasítást a szintek generálásához és előnézetéhez.
A szintgenerálás, írja a SlashGear, véletlenszerű, így ugyanaz a prompt különböző szinteket állíthat elő a kód minden futtatásakor. Más promptok is bekapcsolhatók más típusú szintek generálásához. Nem biztos, hogy minden generált pálya hibátlan lesz, de a program egyszerűen futtatható újra, és a következő próbálkozás már valószínűleg működőképes szintet eredményez.