Erőfitogtatás helyett: egy apró kocsi lett az elmúlt 25 év legjobb sportautója
A PistonHeads most ünnepli fennállásának 25. évfordulóját, és ennek kapcsán az online magazin arra kérte benzingőzös olvasóit, hogy válasszák meg az elmúlt negyed évszázad legjobb sportkocsiját.
Bár sokakat vélhetően meglepetett, sokaknak talán nagyon is kézenfekvő volt, hogy a voksok 27,06 százalékának megszerzésével toronymagasan egy apró kis sportautó, a Lotus Elise S1 nyert.
A 3,7 méter hosszú és mindössze 1,2 méter magas Lotus 1996-ban tűnt fel a színen, és 1,8 literes motorja mindössze 122 lóerős teljesítményt adott le. E mellé viszont alig több mint 700 kilogrammos tömeg társult, és később 192 lovas motor is elérhető volt a kínálatban.
Az Elise S1 különböző változataiból 2000-ig alig több, mint 10 ezer példány készült.
A képzeletbeli dobogó második fokára a Porsche 911 Carrera, konkrétan a 2004-2012 között készült 997-es sorozat gördülhet fel, mely a szavazatok 15,01 százalékát zsebelte be.
14,85 százalékkal a kultikus Honda S2000 lett a bronzérmes, mely magas fordulatszámú 240 lóerős motorral felvértezett roadsterből 1999 és 2009 között 110 ezer darabot gyártottak.
A top10-be ezenkívül bekerült még a Porsche 718 Cayman GTS 4.0, a Mazda MX-5 (ND), az Alpine A110, az Audi R8 V8, a Caterham Seven 310R, a BMW M2 Competition, illetve az Aston Martin V8 Vantage.