18° Budapest
2025 június 08., vasárnap
image

Biturbó V12 helyett két villanymotor: 660 lóerővel itt az új BMW i7 M70

Nemrégiben volt szerencsénk alaposan letesztelni az új 7-es BMW tisztán elektromos verzióját, az 544 lóerős, illetve 745 Nm-es produkcióra képes i7 xDrive60-at, mely fölé most egy új csúcsmodell érkezett.

A keresztségben i7 M70 xDrive nevet kapott újdonság a gyártó legerősebb villanyautója. Az első tengelyen egy 258 lóerős-, a hátsón pedig egy 489 lóerős villanymotor található, melyek 660 lóerős összteljesítménye mellé nem kevesebb, mint 1100 Nm-es csúcsnyomaték társul.

Emlékeztetőül, az előző generációs 7-es csúcsmodellje, az M760Li egy 610 lóerős és 800 Nm-es 6,6 literes biturbó V12-es egységet vonultatott fel.

Az 5,39 méter hosszú és 2,7 tonnás elektromos luxusszedán 3,7 másodperc alatt katapultál 0-ról 100-ra, elektronikusan korlátozott végsebessége 250 km/h.

A nettó 101,7 kWh kapacitású akkumulátor 488-560 kilométeres hatótávot biztosít, 22-195 kW-tal tölthető és 10 perc alatt akár 170 kilométerre elegendő energiát is képes felvenni.

A kereskedésekbe az év második felében érkező i7 M70 xDrive ára egyelőre ismeretlen.

Viszonyításképp, a 4,7 másodperces 0-100-as szintidejű i7 xDrive60 hazai alapára 52,1 millió forint, a Mercedes pedig 70,8 millió forintos indulóáron kínálja a 0-ról 100-ra 3,4-3,8 másodperc alatt felpattanó, 658-761 lóerős AMG EQS 53 4Matic+-t, melyről a közelmúltban részletes tesztben számoltunk be.