16° Budapest
2025 június 08., vasárnap
image

Az első japán szupersportautó: új gazdára vár egy 56 éves Toyota 2000GT

A Toyota Gran Turismo modell ötlete az 1964-es Formula–1-es Japán Nagydíj után merült fel, amikor is robbanásszerűen megnőtt a motorsportok iránti érdeklődés a szigetországban. A terv megvalósításban a Yamaha is közreműködött, a projektet Shoichi Saito vezette.

A mérnök egyszerű és egyértelmű utasítást kapott: "Tegyen meg mindent, amit csak kell, hogy a 2000GT ne csak az egyik legjobb, hanem kifejezetten a legkiválóbb autó legyen a világon."

Egy évvel később Saito víziója valóra vált, amikor a 280 A1 nevű prototípust leleplezték az 1965-ös Tokiói Autószalonon. Bár az autó ultra-alacsony profilja még két évig nem tűnhetett fel senki garázsa előtt, de az első szerencsés vásárlóknak érdemes volt kivárniuk ezt a pillanatot. © RM Sotheby's

Az autó nagy visszhangot keltve, Sean Connery oldalán mutatkozott be a "Csak kétszer élsz" című James Bond-filmben 1967-ben. A 2000GT még ugyanabban az évben megérkezett a kereskedésekbe is, de igen limitált példányszámban: a kocsiból 1967 és 1970 között alig 351 darab készült.

És ezek közül most új tulajdonosára vár ez az 1967-es, vagyis korai példány:

A fehér fényezésű, és kevesebb, mint 23 ezer kilométeres futásteljesítménnyel árult autóért 890 ezer dollárt, vagyis átszámítva mintegy 300 millió forintot kér jelenlegi tulajdonosa.

A motorháztető alatt egy soros 6 hengeres motor található, melynek 150 lóerős teljesítménye 8,6 másodperces 0-100-as gyorsulást, illetve 220 km/h végsebességet tesz lehetővé.

Az ötfokozatú kéziváltós különlegesség jelenleg az Egyesült Államokban állomásozik. © Classicdriver.com © Classicdriver.com