Amikor 125 lóerő még maga volt a megtestesült sportosság
A Citroën 1982 nyarán dobta piacra a BX-et, melyből 1994 őszéig nem kevesebb, mint 2,3 millió példány készült. Mostanság egyre nehezebb megkímélt BX-et találni, mi azonban belebotlottunk egy alig használt, ráadásul különleges kivitelű delikvensbe.
A mellékelt fotókon látható Citroën BX Sport 1986 februárjában hagyta el a gyártósort, és az azóta eltelt 37 évben mindössze 56 ezer kilométert hagyott maga mögött.
Az eredeti állapotú ritkaság jelenleg Portugáliában állomásozik és gazdája 14 000 euró (5,4 millió forint) ellenében válna meg tőle.
A hidropneumatikus felfüggesztésű BX Sport "szíve" egy 1,9 literes szívó benzinmotor, mely a két Solex karburátor révén tiszteletre méltó 125 lóerős, illetve 160 Nm-es produkciót ad elő.
Mivel a teljes bőr belsős és egyedi bodykites kocsi tömege alig haladja meg az 1 tonnát, a 0-100-as sprint szintideje 8,9 másodperc, a végsebesség pedig 195 km/h.
A BX Sportot rövid ideig, 1985 tavasza és 1986 nyara között gyártották körülbelül 7 500 példányban. Később debütált az akár 160 lóerőre képes GTi 16V, az abszolút csúcsot pedig a kereken 200 lovas 2,1 literes turbómotorral szerelt BX 4TC jelentette.
A rali homologizációs célokból mindössze 200 példányban gyártott BX 4TC 7,5 másodperc alatt pattan fel 0-ról 100-ra és akár 220 km/h-val is képes száguldani. © Classicdriver © Classicdriver © Classicdriver