A legkisebb Lexus lett a legizgalmasabb, itt a 305 lovas új LBX
Nemrégiben részletes tesztben számoltunk be a valaha készült legkisebb Lexusról, az Audi Q2 és a Volvo EX30 méretkategóriájában támadó, alig 4,19 méter hosszú LBX-ről.
A Magyarországon 12,3-17,9 millió forintba kerülő legújabb Lexusról sok minden elmondható, de az nem igazán, hogy túl sportos lenne, most viszont itt az igencsak izgalmasnak tűnő legújabb változat, az LBX Morizo RR Concept.
Az 1,5 literes 3 hengeres szívó benzinmotorra épülő 136 lovas és 185 Nm-es hibrid hajtáslánc átadta a helyét a most leleplezett megújult GR Yaris korábbiaknál is erősebb őszinte turbós technikájának.
Az 1,6 literes 3 hengeres turbómotor konkrétan a japán piacos felfrissített GR Yarisból, illetve a nálunk szintén nem kapható GR Corollából lehet ismerős, 305 lóereje mellé kereken 400 Nm-es nyomatékcsúcs társul.
Emlékeztetőül, az európai GR Yaris 261-ról 280 lóerőre, illetve 360-ról 380 Nm-re izmosodott, és immár nemcsak kézi-, hanem automata váltóval is készül.
Az LBX Morizo RR Concept nyolcfokozatú automata váltót, állítható összkerékhajtást, első-hátsó sperrdiffit és erősebb fékrendszert kapott, a morcosabb külső designról nem is beszélve.
A 19 colos könnyűfém-felnik mögött elöl 18, hátul 16 colos féktárcsák teljesítenek szolgálatot, ezenkívül pedig a 2 centiméteres szélesítés, illetve 1 centiméteres ültetés mellett sem mehetünk el szó nélkül.
A menetteljesítmények egyelőre ismeretlenek, viszonyításképp a 261 lovas kifutó Yaris 5,5 másodperces 0-100-as szintidővel és 230 km/h végsebességgel rendelkezik. Körülbelül hasonlóra lehet képes a gyárilag tuningolt LBX is, mely nagyobb és nehezebb, cserébe viszont erősebb a morcos kis Yaris-nál.
Amennyiben kapható lesz a sportos LBX, ára egész biztosan 20 millió forint felett alakul majd, hiszen már a kifutó GR Yaris-t is 17 millió forintos alapáron jegyzik.