680 lóerő, biturbó V8 és zöld rendszám, itt az új Porsche Panamera
A Porsche hivatalosan leleplezte a Panamera harmadik generációját, mely első blikkre egy ráncfelvarrásnak tűnhet, de a gyakorlatban az összes karosszériaelem megváltozott és az utastér is sokkal modernebbé vált.
Az ismerős designjegyekkel támadó újdonság alapáron mátrix LED-fényszórókat vonultat fel és opcionálisan 21 colos kerekeken gördül.
Az 5,05 méter hosszú, 1,94 méter széles és 1,42 méter magas sportszedán műszerfalán alaphelyzetben egy digitális műszeregység és egy infotainment kijelző található, felár ellenében pedig az anyósülés előtt is ott figyel egy érintőpanel.
A 2,2 tonnás Turbo E-Hybrid "szíve" egy továbbfejlesztett 4 literes biturbó V8-as benzinmotor, amely mellett egy a korábbiaknál könnyebb és erősebb, 190 lovas villanymotor, egy nyolcfokozatú automata váltó és egy 25,9 kWh kapacitású akkumulátor is a hajtáslánc részét képezi.
A 680 lóerős összteljesítményű és 930 Nm csúcsnyomatékú, 91 kilométeres elektromos hatótávú plugin hibrid 3,2 másodperc alatt katapultál 0-ról 100-ra és 314 km/h a végsebessége. És ez még mindig nem a csúcs, ugyanis a későbbiekben várhatóan érkezik majd a 739 lóerős Turbo S E-Hybrid.
Az alapmodell optimalizált 2,9 literes turbós V6-os erőforrása 353 lóerős és 500 Nm-es produkciót ad elő. A hátsókerék-hajtású kivitel 5,1 másodperc alatt tudja le a 0-100-at és 272 km/h a végsebessége, az összkerekes verzió pedig 4,8 másodperces 0-100-as szintidőre, illetve 270 km/h maximális tempóra képes.
A duplakamerás kétszelepes légrugós felfüggesztéssel felvértezett, Lipcsében készülő új Panamera szállítása márciusban kezdődik meg.
A Panamera kétkerék-hajtású, illetve összkerekes kivitelei 107 800, illetve 111 900 eurón (41-42,5 millió forint) nyitnak, a plugin hibrid verzió pedig 192 500 eurón (73,2 millió forint) startol.