Visszaszállingózott a NER-be több Simicska-közeli üzletember, a magyar úthálózat körül kaptak pozíciókat
Több Simicska Lajoshoz köthető ember is pozíciókat kapott a magyar közúthálózat körül – mutat rá a Válasz Online. Az már ismert volt, hogy a miniszterelnökkel évekkel ezelőtt összekülönbözött korábbi csúcsoligarcha egykori főbizalmasa, Németh Lászlóné lesz a Magyar Közút felügyelőbizottsági elnöke, ezen buzdult fel a lap, és nézte át a 35 évre kiszervezett sztrádafejlesztés és -üzemeltetés magáncégeinek vezetőségét.
A sztrádakoncesszió elnyerésében érintett – Mészáros Lőrinc és Szíjj László érdekeltségei által kezelt – pénzalapok létrehoztak egy vállalatcsoportot a szinte a teljes hazai gyorsforgalmiút-hálózat fejlesztésének és kezelésének gyakorlati elvégzésére. Ezen MKIF-cégek élére olyan Simicska-közeli emberek kerültek, mint az egykori államtitkár Farkas Imre, illetve Szőke Gábor és Lukács Krisztián.
Az MKIF-cégek legjelentősebb alvállalkozói egyébként Mészáros és Szíjj építőipari érdekeltségei lesznek: Mészáros és Mészáros Zrt., Duna Aszfalt Zrt., Hódmezővásárhelyi Útépítő Kft. és a Simicskától 2019-ben Szíjjhoz került Közgép.
A Válasz Online rámutat: nemcsak Simicska-emberek tértek most vissza, pozíciót kapott a Magyar Közútnál Varga Judit miniszter férje, a közszférától az év elején visszavonult Magyar Péter is, ő igazgatósági tagként dolgozhat majd együtt Németh Lászlónéval.
A Válasz Online szerint most az új építésügyi miniszter, Lázár János bosszankodhat, hogy a kormány a magyar forgalmi hálózat legjobb, pénzügyileg leginkább „kiaknázható” részét szervezte ki alóla, miközben a kisebb és tönkrement utakat az ő nyakán hagyta.