Valójában a leghosszabb állva tapsolásért versenyeznek a filmek Velencében
Nem mintha az Arany Oroszlán, a fesztivál fődíja vagy a legjobb színészi alakításokért járó Volpi Kupák nem számítanának, de a tapshossz is jó sikermutató lehet, legalábbis ezt sugallja, hogy hírértéke van annak, melyik produkció mekkora örömködést váltott ki a közönségből.
Taps a bemutató után mindig jár, de nem mindegy, hogy az meddig tart, ahogy az sem, hogy ülve vagy állva tapsol a nagyérdemű.
Olivia Wilde rendezése, a vegyes kritikai fogadtatásban részeült Don’t Worry Darling például 5 perces tapsot kapott a Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon megtartott premierjén hétfőn este. A Harry Styles, Chris Pine, Gemma Chan, Florence Pugh és Wilde szereplésével készült, az 50-es években játszódó pszichothriller az elmúlt napokban sokat volt terítéken a film körüli kommunikációs zűrzavar miatt. Kiderült például, hogy Harry Styles szerepére korábban Shia LaBeoufot szemelte ki a rendező, és míg Wilde azt állította, hogy ki kellett rúgnia a színészt, LaBeouf szerint nem kirúgták őt, hanem maga mondott fel. Aztán némi feszültség volt érzékelhető a főszereplő Florence Pugh és Wilde között is: Pugh szemmel láthatóan nem sokat tett azért, hogy a filmet promotálja, a velencei stajtótájékoztatón sem jelent meg. A találgatások szerint az áll a háttérben, hogy Wilde összeszűrte a levet a filmben Pugh partnerét alakító Stylesszal.
Továbbá óriásit futott a neten egy videó arról is, amelyen Chris Pine az ölébe néz, mikor leül mellé Harry Styles, és ezt sokan annak jeleként értelmezték, hogy Styles beleköpött Pine ölébe. Ami teljességgel abszurd, meg is cáfolta azóta a híresztelést a film sajtósa.
Valamivel tovább tartott a nézők öröme, mikor bemutatták Darren Aronofsky egy mozgásra képtelen, erősen túlsúlyos angoltanárról készült filmjét,a The Whale-t: akkor a főszerepet alakító Brendan Frasert 6 percen át tapsolták állva. Ebben a tapsban az is benne volt, hogy a színészt nagyon régóta nem lehetett látni címszerepben, most pedig egy kifejezetten embertpróbáló alakítással tért vissza. Fraser meg is hatódott a fogadtatástól.
Jó idő a hat perc, de ennél is tovább volt lelkes a Hugh Jackman, Laura Dern és a korábban Mundruczó Kornél filmjében nagyot alakító Vanessa Kirby főszereplésével készült film, a The Son közönsége. Florian Zeller előzőző munkája, Az apa Oscar-díjat kapott, és jó esély van rá a kritikák alapján, hogy a magyarul A fiú címet viselő film is el fog jutni az amerikai filmakadémia díjának esélyesei közé. A közönség 10 perces álló ovációval értékelte az egy családi tragédiáról szóló, a Variety szerint "gyomorbavágó" filmet, amelyben egy cameo erejéig Az apa főszereplője, Anthony Hopkins is feltűnik.
A csúcstartó azonban mégsem ez a film, hanem az Erőszakik csapatát újraegyesítő, új Martin McDonagh-film, a The Banshees of Inisherin, amelynél a Variety újságírója 13 percig húzódó álló ovációt mért, és szenzációs debütálásként írta le a film premierjét.
A Colin Farrell és Brendan Gleeson főszereplésével készült film egy mindentől távoli ír szigeten játszódik. Két régi barát, Padraic és Colm közül az utóbbi kijelenti, hogy véget vet a barátságuknak, és azt szeretné, hogy Padraic többé hozzá se szóljon. Padraic ugyanakkor a fejébe veszi, hogy ezt nem hagyja annyiban, és testvére, Siobhan és egy zűrös szigetlakó, Dominic is segíti őt a barátságuk helyreállítására tett kísérleteiben. Colm azonban ultimátumot ad neki: minden alkalommal, ha hozzászól, levágja egy-egy ujját a saját kezéről. A dolgok aztán egyre meredekebb irányba mennek el, és „sokkoló végkifejlethez” vezetnek. A film októberben érkezik a mozikba.