Budapest
2024 november 16., szombat
image

Újabb milliárdos klímavédő rendezvényen dolgozik az Áder Jánoshoz köthető Kék Bolygó Klímavédő Alapítvány

Az Áder János által létrehozott alapítvány milliárdokat költ egy nagyszabású eseményre, amelyet 2021-ben még a külügy hozott tető alá – írja az rtl.hu. A Kék Bolygó Klímavédő Alapítvány munkáját sok milliárd forint közpénzzel támogatják, így az idei fenntarthatósági rendezvényen sem kell spórolniuk:

nettó 1 milliárd 150 millió (bruttó 1 milliárd 460 millió) forintért tervezi meg a Planetet az Unger Zsolt Grafikai és Szolgáltató Kft. és a Clair & Curtis Communication Kft.

Unger Zsolt az a márkaépítő, prémiumbrand-specialista, aki a 2021-es rendezvény, a Planet Budapest kreatív vezetője is volt, amelyről már akkor is azt írtuk, hogy minimum

ellentmondásos.

A 2021-es Planet Budapest 2021 Fenntarthatósági Expó és Világtalálkozó rendezvényt még a Külgazdasági és Külügyminisztérium szervezte, Áder János – ekkor még köztársasági elnökként – fővédnökként vette ki a részét az eseményből. A Greenpeace Magyarország aktivistái akkor tiltakozásul egy nagy lobogót tűztek ki a Planet Budapest helyszínén, a Hungexpónál, mivel szerintük a fenntarthatósági expó álságos volt, a magát klímabajnoknak beállító kormány pedig nem teljesít jól a környezetvédelmi ügyekben. Erre jó példa a 2010-ben megszüntetett környezetvédelmi minisztérium, vagy a Fertő-tavi gigaberuházás, amely során a Greenpeace szerint legalább 60 hektár nádast pusztítottak ki.

A másik cég pedig korábban is dolgozott az Áder János által létrehozott alapítványnak: a Clair & Curtis szervezte meg tavaly a Gödöllői Természet- és Környezetvédelmi Fesztivált.

A komplex tervezési és kivitelezési tervezési feladatokra kiírt közbeszerzés szerint a cég feladata egyebek mellett:

A nyertesek a látványtervezés mellett a konkrét kiviteli terveket is elkészítik. „A korábbi adatok alapján 35-40 ezer látogatóra számító rendezvény célja a környezetvédelemmel és a klímaváltozással kapcsolatos ismeretek többszintű oktatása kialakításának és fejlesztésének támogatása, a társadalom környezettudatossága fejlesztésének támogatása” – idézi az rtl.hu a dokumentációt. Az idei rendezvény fókuszában az élelmiszerrel kapcsolatos fenntarthatósági kihívások állnak, ezt egy gálaesttel is népszerűsítik.

A fenti összegben azonban nincsen benne például a kommunikáció, amelyet a MediaTraffic Innovation Kft. végez majd el, alvállalkozójuk pedig a tervezésnél is említett Clair & Curtis Communication Kft. lesz. Feladatuk egyebek mellett a Planet rendezvény teljes médiakampányának lebonyolítása, kampányterv készítése, médiaügynökségi feladatok ellátása és kreatív tervezési grafikai feladatok ellátása, animációk készítése lesz. A beszerzést nettó 600 (bruttó 762) millió forint becsült értékkel írták ki, hogy pontosan mekkora összegért végzik majd el, az várhatóan majd a szerződésből kiderül.