Újabb kínai autógyártó Magyarországon, beültünk az első itthoni Geelybe
A legnagyobb kínai autógyártók között jegyzett Geely és az izraeli érdekeltségű Grand Automotive Central Europe képviselői ma Budapesten ünnepélyesen aláírták a két cég közötti, Magyarországra, Csehországra és Szlovákiára vonatkozó disztribúciós megállapodást.
A fővárosi rendezvényen megtekinthető volt a kínai gyártó első Magyarországon forgalmazni kívánt modellje, a Geometry C, mely nem más, mint egy tisztán elektromos hajtásláncú kompakt szabadidő-autó, a Geometry C. Hűtőrácsra nincs szükség © László Ferenc Európai szemnek is vállalható a design, de azért nem esünk hanyatt tőle © László Ferenc
A 4,43 méter hosszú, 1, 83 méter széles, 1,56 méter magas és 2,7 méteres tengelytávolságú újdonság mozgatásáról egy az első kerekeket hajtó 204 lóerős és 310 Nm nyomatékú villanymotor gondoskodik.
Az 53 kWh kapacitású akkumulátort felvonultató alapmodell engedékeny NEDC-szabvány szerinti hatóvája 400 kilométer, a 70 kWh-s teleppel szerelt kivitellel pedig mintegy 550 kilométer tehető meg egy töltéssel.
Az Európai Unió területén elsőként a mi régiónkban debütáló Geometry C első ügyfeles példányai várhatóan tavasszal érkeznek meg Magyarországra. Pontos árat egyelőre nem lehet tudni, az importőr előzetesen 15-20 millió forint körüli összeget ígér. A minőségérzet rendben van, de a kiállított prototípus illesztései még nem mindenhol tűpontosak © László Ferenc A helykínálatra nem lehet panasz © László Ferenc
Az Európát kizárólag elektromos típusokkal letámadó, magát prémium kategóriás kínai gyártóként definiáló Geely autóit országszerte meg lehet majd vásárolni, a kereskedői tárgyalások javában folynak.
Az importőr azzal számol, hogy az első teljes évben, tehát 2024-ben mintegy 1000 Geometry C talál majd gazdára itthon. A szállítási határidő kedvezőnek mondható 4-6 hónap, az általános garancia 4 év és 150 ezer kilométer, a hajtásláncra pedig 8 év és 160 ezer kilométer garanciát vállalnak. Egyedi süllyesztett kilincs © László Ferenc Igényes részletmegoldások © László Ferenc Korrekt méretű csomagtér © László Ferenc A kábelek elhelyezéséről is gondoskodtak © László Ferenc
Az 1986-ban alapított, autógyártással 1997 óta foglalkozó Geely tavaly csoportszinten több mint 2,2 millió autót értékesített, idén pedig 2,5 milliós mennyiségre lehet számítani.
Az 80 ezer alkalmazottat foglalkoztató vállalat 2010-ben vásárolta fel a Fordtól a svéd Volvót, és többek közt olyan márkák tartoznak hozzá, mint például a Volvóból kivált sportos almárka, a Polestar, a Lynk & Co, az LEVC, a Lotus, a Proton, vagy a Zeekr. A cég 2019-ben nyitotta meg európai kutatási-fejlesztési központját a németországi Raunheimben.
A hetedik legnagyobb kínai autógyártóként számon tartott, magántulajdonban lévő Geely nemrégiben 7,6 százalékos tulajdonrészt szerzett a brit Aston Martin luxusautó-gyártóban. A közelmúltban debütált Smart #1 elektromos crossover a Geely és a Mercedes vegyesvállalatának terméke, mely Geely platformra épülő modell külsején Mercedes stílusjegyek fedezhetők fel. © László Ferenc © László Ferenc © László Ferenc
Az 1948-ban létrehozott Taavura Grouphoz tartozó Grand Automotive Európában 2002 óta, Magyarországon 2019 óta van jelen, jelenleg 13 országban összesen 8 autómárkát képvisel. Magyarországon hozzájuk tartozik például a Nissan és a Piaggio.
Nemrégiben érkezett meg hazánkba a szintén a legnagyobb kínai autógyártók között jegyzett SAIC brit eredetű MG márkája, melynek elérhető árú benzines és plugin hibrid modelljeit 22 magyarországi kereskedésben lehet megvásárolni, és hamarosan a vállalat első villanyautója is megérkezik hozzánk.
A Dongfeng modelljeinek magyarországi értékesítése tavaly decemberben kezdődött meg, a vállalat hazai kínálatában különböző belső égésű motoros és elektromos hajtású divatterepjárók, valamint különböző haszonjárművek találhatók.
2023-ban akár egy kínai kocsi is az Év Autója lehet Európában, a COTY 45 friss jelöltje közül 13 kínai.