Budapest
2025 szeptember 14., vasárnap
image

Újabb fejlesztést szerzett meg a Meta, amivel tökéletesítheti a virtuális valóságát

A Facebookot is tulajdonló Meta felvásárolja a Luxexcel nevű, holland központú okosszemüveges vállalatot – erősítette meg a techóriás a felvásárlás tényét a TechCrunch portálnak. Az először a belga De Tijd lap által megszellőztetett üzlet részleteit a felek nem hozták nyilvánosságra.

A Luxexcel, melyet 2009-ben alapítottak, a kezdetekben szemüveglencsék 3D-s nyomtatásával foglalkozott, a közelmúltban azonban áthelyezte a fókuszt az okoslencsékre, amiket például LCD-kijelzőkkel integrálva nyomtatnak.

„Nagyon izgatottak vagyunk, hogy a Luxexcel csapata csatlakozik a Metához, mélyítve az eddig is létező kapcsolatot a két vállalat között” – mondta a Meta szóvivője a TechCrunch érdeklődésére. Hírek szerint a két cég ugyanis már együtt dolgozott egy Project Aria nevű, kiterjesztett valósággal foglalkozó kutatási kezdeményezésén.

A Meta a kiterjesztett valóság és a VR-termékek építése során gyakran vásárol fel az adott területen csúcstechnológiát képviselő cégeket. A vállalat virtuálisvalóság-szemüvege, a Quest is az Oculus 2014-es felvásárlásának köszönhetően jöhetett létre.