Új perspektívát nyit Budapestre a Várnegyed egyetlen skybarja
A Hilton Budapest tetejéről körbepillantva a főváros soha nem látott perspektívából tárul elénk, a Kissvábhegy halmaitól egészen a Petőfi-hídig. A Duna a lábaink előtt kanyarog, rajta az innen szinte parányinak tűnő Margit-szigettel. Jobbra pedig karnyújtásnyira fekszik tőlünk a Mátyás-templom, amelynek tetőcserepei ezer színben játszanak. A napszaktól függően más-más arcát mutatja felénk a város, a kilátásba pedig egy koktélt kortyolgatva akár órákra is belefeledkezünk.
A panorámát mi sem jellemzi jobban, mint hogy az UNESCO világörökség része: a Hiltonra éppen ezért nem is épülhetett új szint, a skybart a már meglévő, kihasználatlan tetőtérbe álmodták meg.
“Ehhez a szabályhoz idomulnak a belsőépítészeti megoldások is, amelyek magukon hordozzák a Várnegyed jegyeit. A vörös, 3D kerámiamozaikok például a Mátyás-templom Zsolnay csempéinek kistestvérei, míg a bár italtartóként szolgáló hátfala a templom ólomüveg ablakaira utal vissza” – emeli ki Eleöd Orsolya senior marketing és kommunikációs menedzser.
A látvány mellett különösen fontos az asztalok elrendezése is, hiszen végig szem előtt tartották, hogy minden vendég, így a hátrébb ülők is élvezhessék a látványt. A kialakítás Nathalie Rottenburg, a spanyol születésű, Brazíliában felnőtt hoteldizájner-specialista munkáját dicséri, aki már 2015 óta dolgozik a Hilton Budapestet is üzemeltető Danubius Hotels szállodalánccal.
Mint mondja, a White Ravennel több évtizedes álom valósult meg, amely azonban nem keveset váratott magára: a 2020-as nyitás a pandémia következtében idén nyárra tolódott. Igaz, a bár már ebben a néhány hónapban is rengeteg látogatónak nyújtott maradandó élményt.
“A külföldiek mellett a vendégeink mintegy 60 százaléka magyar volt a nyitást követő hónapokban. A skybar mindenki számára elérhető: a spontán arra járóknak, a gasztrofanatikusoknak és persze a hotel vendégeinek is. A foglalás ezzel együtt erősen ajánlott, hiszen hamar elfogynak a helyek. A nagyobb társaságok részére pedig igénybe vehetők a Mátyás-templom tetejére néző, szeparált, nagyméretű lounge asztalok is” – mondja Eleöd Orsolya.
Az extravagáns háttér mellé jól passzolnak a különleges ginek, prémium borok, valamint az egyedi koktélsor. Utóbbi koncepcióját egy indián legenda adta a holló hét farktolláról, amelyekhez különböző emberi értékek kapcsolódnak. Így a Hit, Becsület, Akarat, Erő, Kitartás, Alázat és Bátorság közt választhatunk, amelyek a fenti értékekhez társuló színekben kerülnek a poharunkba.
“A holló megjelenik a nevünkben, és játékosan utal a magyar szólásra. A holló ugyanakkor más kultúrákban is jelen van: a londoni Towert is hollók őrzik a hagyomány szerint, de Noé is egy hollót küldött először körülnézni a bárkáról. Tudatosan választottunk olyan szimbólumot, ami a magyaroknak is, de nemzetközi szinten is jelentőséggel bír” – mondja Eleöd Orsolya.
A koktélokat megálmodó Barta Mátyás, bar menedzser Schök Norberttel, a Magyar Bartender Szövetség elnökével közösen álmodta meg a hely szelleméhez illő koktélokat, melyek kellően progresszívek, megfelelnek a legmagasabb szakmai elvárásoknak, ám egyúttal értékelhetőek a nagyközönség számára is. A skybar megszólítja mindazokat, akik rendszeresen járnak éttermekbe, kifinomult gasztronómiai kultúra iránt érdeklődnek, mellette azok számára is értelmezhetőt alkottak, akik még nem annyira jártasak ebben a világban.
Az összesen kéthetes kreatív folyamat során fontos szempont volt a fenntarthatóság is. Az egész szezonban elérhető, friss gyümölcsök a főváros 30 kilométeres vonzáskörzetéből érkezzenek, ne kelljen sokat utazniuk. Az italok így álltak össze végül egyedi kompozíciókká, amelyek nem pusztán a nevükkel, de összetételükkel, ízvilágukkal és hangulatukkal is megjelenítik az egyes értékeket.
Ezekkel az ízekkel harmonizál az étlap is, ahol leleményes bárételeket találunk, mint a signature koktélok méltó kísérőit. Maráczi Imre, culinary director és Graur Zoltán, culinary chef szintén hosszú kísérletezés eredményeként alkotta meg a menüt. Elsősorban nemzetközileg ismert fogások közt válogathatunk – éppen csak egyedi kivitelezésben, más formában, mint ahogyan általában találkozhatunk velük.
“A nemzetközi klasszikusokat egy izgalmas csavarral tesszük trendszetter ételekké. Ilyen például a taquito, a black angus miniburgerek, a perui mangósaláta vagy a duck dog, azaz a kacsakolbásszal készülő hot dog. A prémium alapanyagokat pedig többségében helyi termelőktől szerezzük be: így például a lekvárokat, a gyümölcskrémeket, a tanyasi beregi csirkét és a káptalantóti mangalicát” – sorolja Graur Zoltán.
A White Raven szezonálisan, május és október közt tart nyitva, az étlapon pedig ennek megfelelően változik az idényzöldségek kínálata. A hidegebb hónapokban sem kell fagyoskodnunk a tetőn: a bár mintegy fele fedett, emellett vannak fűtőpanelek és takarók is.
“Szerencsére a pozitív visszajelzéseknek köszönhetően sokan később is vissza akarnak térni hozzánk, amit mi ajánlunk is nekik. Megéri, hiszen az asztalfoglalás két órára szól, és ahogy változnak a fények, Budapest egészen más arcát mutatja este hat, nyolc vagy tíz órakor is” – zárja a senior marketing és kommunikációs menedzser.