Budapest
2024 november 20., szerda
image

Törvénymódosítás is jöhet M1-esen történt tömegbaleset miatt

„Több körülmény együttes fennállása miatt következett be” az M1-es autópályán a március 11-i, egy 44 éves férfi halálát és több tucat ember sérülését okozó tömegbaleset – közölte az Építési és Közlekedési Minisztérium miniszterhelyettese egy ellenzéki írásbeli kérdésre válaszolva.

Az MSZP-s Vajda Zoltán arra várt választ, az illetékes, Lázár János vezette tárcától, hogy „Miért nem zárták le a hatóságok az M1-es életveszélyessé vált szakaszát?", miután aznap a tragikus tömegbaleset előtt két órával szinte ugyanazon a ponton már volt is egy baleset, majd

a viharos erejű szél felhordta a port az autópályára, ahol emiatt néhány másodperc alatt gyakorlatilag 0 méterre zuhant a látótávolság.

Az ellenzéki politikus azt kérdezte a tárcától, hogy miért nem alkalmaztak a hatóságok pályazárat, vagy egyéb sebességcsökkentő intézkedést a 0 méteres látótávolságra tekintettel, illetve helyénvaló-e a jelenlegi szabályozás, vagy szükségesnek látják-e au előírások, jogszabályok módosítását?

Arról a hvg.hu is írt a Herceghalom térségében történt tömegbaleset után, hogy a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. álláspontja szerint bár az érintett útszakaszon volt védmű – egy növénysáv –, ám annak feladata a hóátfúvás megakadályozása. Ami pedig a porátfúvást illeti:

az előzetes környezetvédelmi hatástanulmány nem jelezte szükségességét, ezért nem terveztek porátfúvás elleni védművet az M1-es autópályára.

Az ügy újdonsága azonban az, hogy Vajda Zoltán képviselő kérdésére adott válaszában Csepreghy Nándor, a szaktárca miniszterhelyettese az ügyben folyamatban lévő nyomozásra utalva válaszában közölte: ha az “a jelenlegi szabályozási háttér módosítására vonatkozó megállapításokat tesz, akkor

megkezdődhet az érintett jogszabályok felülvizsgálata.