Több utazási iroda törölte a kínálatából a Ryanair járatait
Jogi és szabályozószervek nyomására december elején több online utazási iroda, köztük a Booking.com és a Kayak is törölte kínálatából a Ryanair repülőjáratait, ám ettől még a vállalat nem számít arra, hogy emiatt csökkenne az éves profitja. (Cikkünkben eredetileg az szerepelt, hogy a Kiwi.com is törölte a Ryanair-járatokat, de a magyar nyelvű oldalra keresve még megtaláltuk a Ryanairre vonatkozó ajánlatokat.)
A fapados légitársaság közleménye szerint a törlések egyes nemzeti fogyasztóvédelmi hatóságok nyomására történhettek, fogyasztóvédelmi szabálymódosítások miatt, illetve a törlésekkel az utazási irodák az ír legfelsőbb bíróság azon ítéletére reagálhattak, mely megtiltotta bizonyos technológiák használatát a weblapok információinak összegyűjtésekor.
A Ryanair az elmúlt években több jogi eljárást indított online utazási irodák ellen, azzal érvelve, hogy azok plusz díjakat számítanak fel a jegyvásárláskor és akadályozzák az ügyfelekkel való kommunikációt. Tavaly novemberben közölték, hogy a közvetítők szerintük 100-344 százalékot pakolnak a légitársaság áraira. A Kiwi akkor vissza is szólt, tereléssel vádolta meg a Ryanairt.
A légitársaság szerint azért van néhány „őszinte/átláthatóan működő" online utazási iroda, mint például a Google Flights, amely nem számít fel rejtett felárat, és ők továbbra is értékesítik a Ryanair-jegyeket.
A fapados társaság közölte, hogy a járataikon üresen maradt ülések aránya az egy évvel korábbi 8-ról 9 százalékra nőtt, és hasonló, 1-2 százalékos növekedésre számítanak januárban is.
(Reuters)