Több mint 30 országban árat csökkent a Netflix, van, ahol megfelezik az előfizetés díját
Váratlant lépett a fokozódó streamingháborúban a Netflix: több mint 30 országban csökkentette az előfizetési díjakat az elmúlt hetekben, válaszul arra, hogy a felhasználók már egyre több szolgáltatás közül választhatnak, és éleződik a verseny.
Számos közel-keleti, latin-amerikai, afrikai és ázsiai ország mellett az európai piac egyes országaiban is volt árcsökkentés: Bulgáriában, Horvátországban és Szlovéniában. Ezekben az államokban több díjcsomag lényegesen olcsóbb lett, egyes esetekben a felére csökkent az előfizetési díj.
Magyarország ebbe a körbe nem került be.
Mint a The Wall Street Journal írja, a döntés azért is váratlan, mert nemrégiben még épp áremelésekről beszéltek a Netflix vezetői. Greg Peters, a Netflix társ-vezérigazgatója januárban például arról tett említést, hogy a vállalat olyan helyeket keres, ahol megengedhetik az áremelést – ami pedig a tartalmi beruházások motorja.
Az előfizetési díjak csökkentése a lap szerint azt is jelentheti, hogy a nagy streamingszolgáltatók még mindig keresik a legjobb árképzést, mellyel a felhasználók számát és a bevételt is egyaránt növelni tudják.
Egyre több ugyanis a konkurens: a fogyasztók a hagyományos, lineáris tévés előfizetések mellett már a kisebb és a nagyobb streamingszolgáltatók egyre bővülő halmazából is választhatnak, tehát egyre nagyobb a verseny.
Ezt hangsúlyozta a Netflix szóvivője is, mondván tisztában vannak azzal, hogy még soha nem meríthettek a felhasználók ekkora kínálatból a szórakoztatás piacán, éppen ezért egyes országokban frissítik az árképzésüket.
Február elején a platform már megpróbált leszámolni a jelszómegosztással, mellyel egy előfizetés alatt több felhasználó is külön profilok alatt fogyaszthat tartalmakat – a szigorítással a Netflix azokat zárta volna ki, akik nem egy háztartásban használják a szolgáltatást. Végül visszakoztak, a globális kiterjesztés elmaradt, Kanadában és Spanyolországban azonban azóta mégis elindították azt.
Néhány országban már olyan, olcsóbb előfizetési csomagot is bevezettek, melyekben reklámokat is láthatnak a felhasználók – ez azonban nem lett éppen sikeres az első időszak adatai alapján.
Ha a piacvezető Netflix csökkenti az árait, az akár ahhoz is vezethet, hogy a fokozódó verseny közepette a konkurens nagy szolgáltatók – Disney+, HBO Max stb. – is hasonló lépésre szánják el magukat.