Budapest
2024 november 20., szerda
image

Titkolódzik a kormány: nem árulják el, mekkorát nyer Mészáros és Szíjj az autópálya-koncesszión

35 évre adta oda a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztési Zrt.-nek a kormány az autópályák üzemeltetését, valamint ezzel együtt a Magyar Közút 900 dolgozóját és teljes infrastruktúráját. Hogy mindezt mennyi pénzért, az eddig is titok volt, viszont a Szabad Európa nemrégiben belenézhetett a szerződésekbe. Ezekből derült ki, hogy kevesebb mint 18 milliárd forintot kóstált mindez együttvéve.

A szerződésekből az is világosan kiderült, hogy valóban Mészáros Lőrinc és Szíjj László állnak azon magántőkealapok mögött, amik elnyerték a koncessziót. A cég korábban azt mondta, céljuk a szolgáltatás javítása. Szimicsku László, a cég szóvivője úgy fogalmazott: „eddig C szinten állt az autópályák színvonala, és tőlünk A színvonalat vár el az állam. Ez azért is fontos, mert mi a rendelkezésre állási díjat, amit a magyar államtól kapunk, azt tulajdonképpen aszerint kapjuk, hogy milyen munkát végzünk”.

A szerződés szerint az állam évente és kilométerenként 96 millió forintot fizet a cégnek az autópályák karbantartásáért, felújításáért, valamint fejlesztéséért, viszont a kormány azt nem hajlandó kiadni, hogy mi befolyásolja, hogy ténylegesen mennyi pénzt fizetnek ki mindezen munkálatokért.