Szívszorító karácsonyi reklám meséli el, milyen az ünnep válság idején
„Alternatív John Lewis” reklámként hirdetik a YouTube-on azt a videót, amely arról szól, milyen az idei karácsonya azoknak, akik az elszálló energiaárak miatt spórolásra kényszerülnek. A filmben egy apát láthatunk, aki felesége halála után a fiának igyekszik megadni mindent – ebbe azonban, úgy tűnik, a karácsonyi ajándékozás nem fér bele.
Sam Teale, a filmet készítő brit fiatalok egyike a BBC-nek arról beszélt, a reklámban korunk szomorú valóságát igyekeztek bemutatni. Ez olyan apróságokban is megjelenik, mint hogy az apa este lecsavarja a fűtést, és vacsorát is csak a fiának ad. Teale szerint a film üzenete az: a karácsony azokról az emberekről szól, akikkel együtt lehetünk, és arról, hogy gondolunk azokra, akiket elvesztettünk.
A több mint három perces kisfilm vége azért pozitív: a kisfiú mégis kap ajándékot az édesapjától, és ezt olvashatjuk a képernyőn: a karácsony csodája megteremthető, nem a boltban vásárolhatjuk meg.