Sporthírportált indított a Ringier, piacvezetői babérokra tör
A sportal.hu 22 fős csapattal indult, főszerkesztője Kecskés István, aki 14 évet töltött korábban a Nemzeti Sportnál, majd a Goal.com csapatában dolgozott. A hírportál célja, hogy „azonnali sporteredményekkel és a legrelevánsabb nemzetközi és hazai sporthírekkel lássa el a szurkolókat. A tartalmi formátumok között nagy hangsúlyt kapnak a saját gyártású és a felhasználók által generált videós tartalmak” – olvasható a sajtóközleményben. Ehhez a kiadó az év végére egy saját, élő bejelentkezések sugárzására is alkalmas videóstúdió felállítását tervezi, amelyet a kiadó többi kiadványa is hasznosítani fog a tervek szerint.
A sportportál indulásával egy időben szervezett sajtótájékoztatón Kovács Tibor, a Ringier Hungary vezérigazgatója elmondta: céljuk, hogy rövid távon a három legnagyobb sportoldal között legyenek, napi 200-220 ezer egyedi felhasználót szeretnének elérni. A tartalom felét a futball adja, a másik felén osztozik a többi sportág, a végső elvárás az oldallal szemben, hogy középtávon piacvezetővé váljon Magyarországon.
A Ringier Sports Media Group portfóliójába olyan márkák tartoznak, mint a sportal.bg és a sportal365 Bulgáriában, a Gazeta Sporturilor Romániában, a sportal.rs Szerbiában, a sport.sk Szlovákiában és a Pulse Afrikában. A közelmúltban befektettek az élő sporteseményeket követő LiveScore csoportba, ami a közös technológia felhasználását teszi lehetővé.
A portál alapját a Sportal365 technológiai szolgáltató adja, amelyet kifejezetten sporthírek tartalomkezelésére fejlesztettek, és 2021-ben vásárolta meg a Ringier. A svájci központú kiadó célja, hogy 2030-ra az öt legnagyobb sportmédia-szolgáltatóvá váljon Európában.