Sok milliárd dolláros Apple-ötlet: jöjjenek csak mindenhova a reklámok
Korábban az Apple, illetve Tim Cook élesen bírálta a Google és a Facebook hirdetési gyakorlatát, annak ellenére, hogy természetesen a cupertinóiaknak is vannak saját hirdetései. Viszont ezeket igen diszkréten, ízlésesen helyezi el, nem lehet azt mondani, hogy a felhasználók képébe nyomná reklámjait. Mindez azonban megváltozhat már a közeljövőben, ugyanis a legújabb hírek szerint az Apple komoly bevételre akarna szert tenni a hirdetésekből (is).
Jelenleg – írja a Bloomberg neves Apple-elemzője, Mark Gurman – az Apple hirdetési erőfeszítései kimerülnek a News és Stocks alkalmazáson belüli vizuális hirdetésekben, valamint vannak az App Store-on belül is, ám ezek tényleges alkalmazásokra vonatkoznak, és valószínűleg hasznosak az Apple-felhasználók számára. Emellett a közelmúltban az Apple reklámot helyezett el a TV+-on belül a Major League Baseball-lal kötött „Friday Night Baseball” megállapodása kapcsán.
Nemrégiben kiderült, hogy az Apple reklámozásért felelős alelnöke, Todd Teresi, aki 2012-ben nyergelt át az Adobe-tól az Apple-höz, a jelenlegi évi 4 milliárd dolláros bevételt kétszámjegyűre szeretné bővíteni. Gurman úgy látja, hogy az Apple több milliárd dolláros hirdetési bevételt érhet el azzal, ha megismétli meglévő modelljét, amellyel a fejlesztők segítik a felfedezést az App Store-ban található hirdetésekkel. Úgy véli, az Apple valószínűleg kiterjeszti a keresési hirdetéseket az Apple Maps, az Apple Books és az Apple Podcasts szolgáltatásra.
A Maps határozottan jövedelmező lehet, mivel a vállalkozások szívesen fizetnek a keresési eredményekben való helyért. A könyvek és a podcastok esete már nem ennyire egyértelmű, mivel a felhasználók ezeken a helyeken tolakodónak találhatják a hirdetéseket. A legtöbb hirdetés végül is úgy működik, hogy elemzi a felhasználók fogyasztási szokásait, függetlenül az anonimitástól. Ugyancsak elképzelhető egy reklámokkal szponzorált Apple TV+ előfizetés is, ezzel az Apple csatlakozna más streaming óriásokhoz, mint például a Netflix és a Disney Plus.
Bár a hirdetési üzletág kiterjesztése érthető lehet, mindenképpen bizonytalan helyzetbe hozza az Apple-t, legalábbis ami a közfelfogást és a kormányzati szabályozást illeti. A vállalatot ugyanis sokat dicsérték és kritizálták is az App Tracking Transparency szigorú politikája miatt, amely sok hirdetőt hátrányos helyzetbe hozott.