Sehol nem olyan drága az éves autópályadíj a környéken, mint Magyarországon
A napokban többen felkapták a Csehszlovák Kém nevű közösségi fiók képernyőfotóját, amely szerint mind Ausztriában, mind Csehországban kevesebb mint feleannyiba kerül az éves autópálya-használati díj, mint Magyarországon. A kép ugyan nem stimmel – még az emelt, 2023-as árakon és a jelenlegi, történelmien gyenge euróárfolyamon sem 181, hanem 120,8 euró a hazai díj –, a valóság nem sokkal kellemesebb.
Azok közül a környező országok közül ugyanis, ahol nem szakaszonként kell az autópályáért fizetni, valóban Magyarországon lesz a legdrágább 2023-tól az éves sztrádadíj, és tényleg van, ahol kevesebb mint feleennyiért lehet éves matricát venni. A tíznapos matrica ára is kifejezetten magasnak számít, de abból Szlovénia másfél euróval drágábbat árul.
Ahogy arról beszámoltunk, 2023-tól egy új, Mészáros Lőrinchez és Szíjj Lászlóhoz köthető céghez került 1237 kilométer autópálya kezelése; a cég legalább 500 milliárd forintnyi profitot kereshet a megbízással.
Az árak a következők:
Magyarország:
Ausztria:
Csehország:
Szlovénia:
Szlovákia:
Románia: