Reklámhadjáratot indított Amszterdam a brit bulituristák elrettentésére
Digitális elrettentő kampányt indított az amszterdami városi tanács a 18–35 éves brit férfiakra targetálva, melynek célja, hogy elvegye a kedvét a városba látogatástól azoknak a turistáknak, akiket kizárólag a drogozás és a prostituáltak érdekelnek.
A rövid videók – például az alábbi is – tipikusan Amszterdam utcáin bekészülten támolygó fiatalembereket mutatnak, akiknek aztán bilincs kattan a csuklóján, ujjlenyomatot vesznek tőlük, rabosítják őket.
A videókat akkor sodorja a brit fiatalok elé a net, amikor olyan szókapcsolatokra keresnek rá, mint Amszterdam és mondjuk legénybúcsú, kocsmatúra, vagy olcsó hotel.
A buliturizmusra a brit utazási irodák is rárepültek, olyan hétvégi csomagokat is ajánlanak Amszterdamban, melyek limit nélküli alkoholfogyasztásos csónakázásokat tartalmaznak a város kanálisaiban, kocsmatúrákat a vörös lámpás negyedben, illetve „steak és strip" tematikájú vacsorákat.
Az amszterdamiak pedig hosszú évek óta panaszkodnak a városba csak szétesni és szexelni látogató turistákra, akik hangoskodnak, verekednek, és az utcán vizelnek és hánynak. A holland főváros a világ egyik legelturistásodottabb városa, évente nagyjából 20 millióan látogatják, köztük britek milliói.
(BBC)