Rasszizmussal vádolják a Diort Kínában egy balul elsült reklám miatt
Nagy felháborodást keltett a kínai közösségi médiában a Dior legutóbbi sminkreklámja, amelyben egy széthúzott szemhéjú, ázsiai modell szerepelt. A luxusmárkát most rasszizmussal vádolják, írja a BBC. A cikk szerint a Dior a héten posztolta a problémás fotót Instagram-oldalán (a szöveg alapján valószínűleg macskaszemet akartak imitálni), majd sietve el is tüntette. Nem voltak azonban elég gyorsak ahhoz, hogy ne szülessenek képernyőképek a bejegyzésről, és, mint tudjuk, az internet nem felejt.
A screenshotok főleg a Kínában népszerű Weibón terjedtek el, ahol rengeteg dühös komment érkezett rájuk, számonkérve az ázsiaiakat érintő diszkriminációt és bocsánatkérést követelve a márkától. Több felhasználó megszólította a Diornak dolgozó kínai modelleket, hírességeket is, hogy szüntessék meg a márkával való kapcsolatukat. A Dior eddig még semmit sem reagált.
Ahogy a BBC felidézi, nem ez az első eset, hogy a Dior vitás ügybe keveredett Kínában (amely egyébként az egyik legnagyobb piaca). 2021-ben egy kínai divatfotós képei váltottak ki felháborodást, miután többek szerint a nyugati sztereotípiáknak megfelelően ábrázolta az ázsiai arcokat. A fotós később bocsánatot kért, a Dior pedig közleményben tudatta, hogy „tiszteletben tartja a kínaiak érzelmeit". Tavaly azzal vádolták meg őket, hogy „kulturálisan kisajátítottak" egy kínai hagyományos mintát az egyik szoknyájukhoz.