Rakpartfelújítás: azzal kezdik, ami nem kell korlátozza az autósokat
„Először csak a pesti alsó rakpart korszerűsítésének azon elemeit valósítja meg a Fővárosi Önkormányzat, melyek nem befolyásolják az útszakasz közúti közlekedési hálózatban betöltött jelenlegi szerepét” – írja pénteki közleményében a Budapesti Iparkamara (BKIK).
A főváros csütörtökön jelentette be, hogy a teljes pesti alsó rakpartot fel fogják újítani, ehhez pedig 16 szervezettel állapodtak meg, a kompromisszumos megoldásnak pedig a BKIK mellett része volt a Magyar Autóklub, ami
szintén üdvözli azt a döntést, hogy a munkálatok első fázisában nem nyúlnak hozzá a közlekedéshez.
A csütörtökön aláírt megállapodásban azt is aláírták a felek, hogy később olyan tesztidőszakokban fogják monitorozni a rakpart forgalmát, amikor a forgalmat is korlátozzák. A Fővárosi Önkormányzat mindemellett ígéretet tett arra, hogy „a pesti alsó rakpart felújításának második üteme csak akkor valósul meg, ha a forgalmi tapasztalatok és az egyéb tényezők bizonyítják a közlekedési hálózat működőképességét ebben a formában”.
A BKIK saját szakembereire hivatkozva állítja: ha azonnal, véglegesen lezárták volna a pesti alsó rakpartot, akkor az súlyos fennakadásokat, problémákat okozott volna a közlekedésben.
A rakpart felújításáról itt írtunk bővebben: