Oroszország rájött, hogy túl sokba kerülne a nagy nemzeti játékmotor, ezért leállítják a projektet
Oroszország számos projektet gondoz, amik között a digitális iparra vonatkozó fejlesztések is vannak. Ilyen például az ország saját internetes hálózata, vagy az a törekvés, hogy Linuxra cseréljék a Windows-rendszerű számítógépeket. Egy harmadik az a játékmotor lett volna, ami sokáig az orosz nemzet egyik leendő, és ugyancsak fontos digitális portékájának számított. A nemzeti játékmotorként is emlegetett projekt azonban még azelőtt elhalálozott, hogy megvalósult volna – számolt be róla a PC Gamer. A lap szerint a dolog ott hasalt el, hogy az orosz vezetés rájött:
az egészbe nagyon sok pénzt kell invesztálni.
A projekt az Unreal Engine és a Unity – napjaink legnépszerűbb és legfejlettebb grafikus motorjainak – egyfajta keverékét kívánta megvalósítani, de az orosz játékipar fontos jellemzőivel. A program maga arra irányult, hogy az orosz fejlesztők ne külföldi (jellemzően nyugati) megoldásokat vegyenek igénybe a videójátékuk elkészítéséhez, hanem egy olyat, ami helyben is elérhető. És amit az orosz állam folyamatosan anyagi támogatásban részesíthet, hogy naprakész maradjon. (Ez a mostani szankciók miatt sem elhanyagolható.)
Egy orosz miniszter azonban úgy találta, hogy a nemzeti játékmotorra vonatkozó javaslat rosszul volt monetizálva, a fejlesztése pedig többe kerülne, mint amennyit – az első időszakban – visszahozna. A hosszú évek óta tervezett projektet ez biztosan rosszul érinti, hiszen állami támogatást így már aligha kaphat. Azért minden nincs veszve.
A PC Gamer szerint közben felbukkant egy egyelőre meg nem nevezett magánbefektető, aki megpróbálja életben tartani a tervet. Azt azonban megtippelni sem lehet, hogy ez valóban sikerülhet-e. Az orosz média a nyáron ugyanis arról számolt be, hogy a nemzeti játékmotor megvalósítása több milliárd rubelt igényelne.