Önálló Bormarketing Ügynökséget alapított a kormány
Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter (képünkön) a hétfő esti Magyar Közlönyben megjelent rendeletével keddtől a Miniszterelnökséget jelölte ki a január 3-án bejegyzett Magyar Bormarketing Ügynökség Zrt. tulajdonosi jogainak gyakorlójaként. A vadonatúj, 100 százalékban állami tulajdonú cég tulajdonosi jogait az Opten céginformációs rendszere szerint még a Nagy Márton irányítása alá tartozó Magyar Nemzeti Vagyonkezelő gyakorolja, de ez a jelek szerint csak egy hétig tartott, ezt a jogot adta most át a gazdaságfejlesztési miniszter Gulyás Gergelynek, a Miniszterelnökség vezetőjének.
Ezzel az önállósodással a téma kikerül a Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabionetirodához tartozó Magyar Turisztikai Ügynökség hatásköréből, ahová a jelek szerint még nem frissített szakmai oldal szerint eddig tartozott.
Az önálló Bormarketing Zrt. vezérigazgatója Goreczky Gergely, akiről legutóbb 2015-ben jelent meg hír a hvg.hu-n, azzal a címmel, hogy „Kirúgták a Tokaj Kereskedőház vezetőjét”, mert állítólag nem a Miniszterelnökséget akkor vezető Lázár János által küldött Tombor András embere volt. Most, úgy látszik, visszatért.
2022 nyara óta van a nemzeti bormarketingnek kormánybiztosa is Rókusfalvy Pál személyében. Neki kell kidolgoznia a 2023 és 2026 közti Nemzeti Bormarketing Stratégiát, illetve előkészítenie annak végrehajtását. Hogy az új céggel milyen kapcsolatban lesz, azt egyelőre nem lehet tudni.