Nem mindenkinek tetszenek a Lidl önkiszolgáló kasszái a VI. kerületben
Október közepe óta tíz önkiszolgáló, és csupán egy hagyományos kasszánál fizethetnek a vásárlók az egyik VI. kerületi Lidl áruházban. A Lövölde téri egységbe járó időseknek – valamint a bankkártyával nem rendelkezőknek – ez nehézséget okoz, főleg azért, mert elmondásuk szerint előfordul, hogy csak az automaták működnek. A panaszaik eljutottak a városrész vezetőihez is, az illetékes alpolgármester, Beleznay Zsuzsanna pedig megígérte, hog egyeztetni fognak a céggel.
Később Soproni Tamás polgármester is beszámolt az ügyről a közösségi oldalán. Mint írta, a kerület arra kérte a Lidlt, hogy vegyék figyelembe: sok környékbeli idős lakónak ez az egyetlen bevásárlási lehetősége, és szeretnék, ha legalább egy hagyományos kassza használható volna.
Ilyen előzmények után kereste meg a Pénzcentrum az üzletláncot, amely azt válaszolta: a vásárlói igényeket szem előtt tartva döntött az önkiszolgáló kasszák bevezetése mellett, azok ugyanis szerinte megkönnyítik, egyszerűbbé és gyorsabbá teszik a bevásárlást.
A Lidl 195 magyarországi üzlete közül 66-ban összesen 398 készpénzzel és/vagy bankkártyával használható önkiszolgáló pénztár működik, s ahol van ilyen, ott általában 6-8 hagyományos kassza is van mellettük. A Lövölde téri üzletről azt írták a lapnak, hogy a 10 önkiszolgáló mellett működik a hagyományos is.
Megindokolta a cég azt is, hogy miért alakította át a boltot: a vásárlók így gyorsabban intézhetik a bevásárlást, gyorsabb az áthaladás a pénztáraknál és lerövidül a várakozási idő. Az automata kasszáknál pedig a a válasz szerint 4-5 dolgozó segít a készülékek használatában, a termékek beolvasásánál vagy akár a fizetésnél.
Jelezték azt is, hogy figyelik a vásárlói visszajelzéseket, amelyek függvényében felülvizsgálják a döntésüket, és amennyiben úgy ítélik meg, hogy szükség van rájuk, visszaállítják a hagyományos kasszákat.