Budapest
2024 november 17., vasárnap
image

Nem kell mindig cégautó!

Ha nem lenne elég, hogy az üzemanyagok ára eleve nem volt alacsony, a kizárólag lakossági ársapka bevezetésével a cégeknek azóta még többet kell fizetni a benzin és a gázolaj literjéért, ezzel együtt a céges autók fenntartása komoly költségekkel és adminisztrációval, na meg némi különadóval is jár.

Ráadásul, mivel a legtöbb cégnél benzines és/vagy dízel autók állnak a mélygarázsban – amiért szintén borsos havi összegeket kell kifizetni, ha a vállalkozás is bérli az irodáját –, ezeknek a szervizelése is jelentős összegeket emészt fel. Persze az elektromos autók kevesebb karbantartással is beérik, cserébe viszont egyelőre még jóval – akár 40 százalékkal – drágábbak is lehetnek, mint a belső égésű motoros modellek. Továbbá a villanyautókhoz nem árt saját töltőoszlopokat is kiépíteni – a hatékonyság és takarékosság jegyében. Utóbbi viszont nem érhető el még minden irodaházban.

Persze szóba jöhet a tömegközlekedés és a taxizás is, azonban belátható, hogy ezek nem minden esetben bevethető alternatívák: busszal-villamossal nem biztos, hogy el lehet jutni az ügyfél telephelyére, a taxiban pedig nem lehet ott hagyni a következő találkozóhoz, tárgyaláshoz szükséges kellékeket, arról nem beszélve, hogy a taxiköltségek folyamatosan növekednek, így hamar „kimaxolható” a céges taxikártya havi kerete.

Jó hír, hogy már jó pár éve hazánkba is megérkezett az autómegosztás: ezekből a kocsikból egyre többet látni Budapest utcáin, a praktikus és költséghatékony közlekedési megoldásnak pedig az autóparknál is nagyobb mértékben növekszik a felhasználói bázisa. Különösen a fiatalabb korcsoportokban, ugyanis az Y- és a Z-generáció tagjai közül sokan már egyáltalán nem vágynak rá, hogy saját autót vásároljanak, ezen elvi és praktikus állásfoglalásuk a céges konstrukciókra, kontextusokra is kiterjed(het)nek. Éppen ezért minden fronton kifejezetten előnyben részesítik a járműmegosztó szolgáltatásokat, legyen szó autóról, bicikliről vagy rollerről. Ráadásul a Jövő Mobilitása Szövetség idei kutatása rámutatott, hogy a saját tulajdonú autók az idő 96 százalékában kihasználatlanul állnak, így aki a hatékonyságra törekszik, annak egyértelműen a carsharing jelenti a megoldást.

Ez persze érthető is, hiszen az autómegosztás az autózás legjobb részét kínálja az ügyfeleknek, a kötelező – és gyakran igen költséges – körök lefutása nélkül. Kezdjük rögtön azzal, hogy csak a tényleges használat költségeit kell kiegyenlíteni, a cég számára nem keletkezik fix költség. Az időalapú elszámolással csak az utazással és parkolással eltöltött percek után kell fizetni, így nem kell törődni a tankolással, a kötelező biztosítással, de a szervizköltségeket, sőt, a parkolási díjat is el lehet felejteni.

A SHARE NOW autóit például percekre, órákra vagy akár napokra is el lehet vinni. Költség- és időhatékony megoldás lehet például egy délutáni üzleti találkozóra egy 3 órás bérlés, így a megbeszélés idején kívül az oda- és visszajutásunk is biztosítva van. Ha pedig csak egyirányú, rövid utakban gondolkozunk, akkor applikációjuk térképén rendszeresen feltűnnek olyan autók is, amelyeket kedvezményesen, az eredeti percdíjnál olcsóbban is igénybe lehet venni.

Az autómegosztós autókat ugyanis egy okostelefonos alkalmazás segítségével lehet a város utcáin megtalálni, lefoglalni (hogy amíg odaérünk, ne vigyék el előlünk) és használni. A SHARE NOW autóival Budapestet is el lehet hagyni – érvényes országos autópálya matricával rendelkeznek a benzines modellek –, azaz akár vidéki tárgyalásokra, ügyféltalálkozókra is el lehet velük menni, az egyetlen fontos szabály, hogy a bérlést csak a kijelölt – csaknem egész Budapestet lefedő – zónában lehet megkezdeni és befejezni. Arra is van lehetőség, hogy előre megrendeljük, hogy mikor, hol szeretnénk bepattanni egy-egy autóba, így attól sem kell tartani, hogy a környéken épp nem találunk majd szabad kocsit. A sokat utazó üzletemberek akár a repülőtérre is érkezhetnek az autómegosztó cég járműveivel, melyeket a termináltól pár percnyi sétára található dedikált parkolóban hagyhatnak ott. Mitöbb, külföldről hazaérkezés után is költséghatékonyan tudják megtenni az utolsó pár kilométert hazáig vagy az irodáig, ha az autómegosztást választják útjukhoz.

A szolgáltatást igénybe vevő ügyfelek mindig újszerű, rendszeresen tisztán- és karbantartott autókkal utazhatnak, élvezve azok kényelmét, a legmodernebb vezetőtámogató rendszerek nyújtotta biztonságot és a tudatot, hogy miután kiszálltak a kocsiból és lezárták a bérlést, többet nem kell foglalkozniuk az adott járművel. Nem kell benne olajat cserélniük, téli gumit vásárolniuk, ahogy arra sincs gondjuk, hogy a céges használatból fakadó adminisztrációs terheket (például útnyilvántartás) vezessék és leadják az irodában, hiszen a teljes ügyfélút digitálisan és automatizáltan történik, egészen az elszámolásig.

Az autómegosztó szolgáltatáshoz emellett olyan ügyfélszolgálat is tartozik, amit a legkomolyabb prémium autómárkák assistance-szolgáltatásai is megirigyelhetnének.

Persze, vállalati ügyfeleknél fontos szempont lehet a reprezentáció, azonban ezek a cégek erre is gondoltak: a SHARE NOW flottájában például egyaránt megtalálhatóak a kisebb, városi autók, de nagyobb, prémium kategóriás SUV-t, kabriót vagy ferdehátút is lehet bérelni. Ráadásul az autók külsején diszkrét jelzés mutatja, hogy autómegosztós járműről van szó.

További jó hír a cégek számára, hogy a carsharing szolgáltatásokat egy ideje már béren kívüli juttatásként is lehet nyújtani a munkavállalóknak, amivel két legyet üthetnek egy csapásra: az adómentes juttatáson keresztül olyan eszközt adhatnak a cégnél dolgozók kezébe, amellyel akár a fenntarthatósági vagy ESG-célok eléréséhez is közelebb lehet kerülni.