Nem dőlnek be a magyarok az influenszerek fizetett véleményének – de akkor mi számít vásárláskor?
A jelenlegi gazdasági helyzetben nem meglepő, hogy nagyon fontos lett a vásárlók számára, hogy milyen garancia feltételeket kínálnak az egyes gyártók, forgalmazók a piacon a háztartási kisgépek esetében. A termék azonnali cseréje egy meghibásodás esetén abszolút egy elsődleges, vásárlást befolyásoló tényezővé vált, ahogy a kiterjesztett termékgarancia vagy a több, akár 10 éves javítási garancia is – mutatott rá a felmérés.
Bár online vásárlás esetén gyakran fontos szempont az ingyenes szállítás, a felmérés alapján ez az opció a középmezőnyben végzett, ha a vásárlási döntést befolyásoló tényezőket nézzük. Kevésbé fontos a magyarok számára ma már az is, hogy európai eredetű-e az adott termék, illetve rendelkezik-e nemzetközi háttérrel a gyártó.
Érdekes különbség a nemek között, hogy bár nem abszolút döntési tényező, a férfi vásárlóknak így is közel kétszer fontosabb, hogy európai eredetű-e a termék, mint a nőknek. Szintén szívesebben választanak olyan gépet a férfi vevők, ami lehetőleg nemzetközi elismerésben részesült.
A Sencor vásárlási szokásokat vizsgáló kutatása arra is rámutatott, hogy az árösszehasonlító oldalakat a magyarok több mint fele felkeresi információszerzés céljából, mielőtt döntene arról, hol vásárolná meg a kinézett kisgépet.
A vásárlók több mint harmada a gyártói és kereskedői weboldalakról is informálódik, de közel ugyanennyien kíváncsiak a barátaik, ismerőseik véleményére is egy-egy márka és termék esetében. A közösségi oldalakon, blogokon, fórumokon a megkérdezettek negyede tájékozódik.
Érdekes eredmény, hogy a celebek és influenszerek ajánlásaira, valamint a rádiós és kültéri reklámokra úgy tűnik, egyre kevésbé fogékonyak a magyar vevők.