Budapest
2024 november 28., csütörtök
image

Nem csak formára szokatlan a Volvo új műszerfala, de folyamatosan változik is

A jelenlegi XC90-es utódjaként érkező elektromos EX90 alapvető változást jelent majd a svédek legnagyobb autója esetében, mert  már nem lesz belőle tisztán benzines vagy dízel. Az EX90 lesz az első autó, amely a Volvo új, SPA2 platformjára épül majd, mielőtt ezeket az alapokat más autókra és márkákra is kiterjesztenék a Volvo és a tulajdonos Geely kötelékében, beleértve a közelgő Polestar 3-at is, amely az EX90-szel azonos gyárban készül majd az Egyesült Államokban.

A Volvo most azt is megmutatta, hogyan néz majd ki a kocsi műszerfalegysége. A gyártó korábbi autóihoz hasonlóan az EX90-be is két képernyő kerül, ezek közül az infotainment-képernyőt álló módon helyzeték el. 

A rendszer újítása, hogy változik a menüje annak megfelelően, hogy éppen mit csinálunk rajta. A menü ugyanis figyelembe veszi majd az éppen aktuális kontextust. Ha egyszerűen csak haladunk, a képernyő alján lévő sáv médiainformációkat jelenít meg; ha hívást folytatunk, akkor más vezérlők jelennek meg, ha pedig hideg van, a jegesedést leolvasztó gombot helyezi előtérbe. A kontextuális sávon jelennek meg azok a javasolt parancsok, amelyek az adott szituációkban a leginkább ésszerűnek és praktikusnak tűnnek.

A kormány mögött egy kisebb, fekvő tájolású képernyő található, ami a vezetéssel kapcsolatos információkat jeleníti meg. Megjelenítheti a sebességet, a menetirányokat, a hatótávolságot, de itt is megjelenik ez az egyszerűsítő mód, ami Volvo szerint szükséges az egyre több információval terhelt kijelzőkkel szemben.