Nem az a baj, hogy történelmi film készül, hanem hogy rossz – Deák Kristóf és Madarász Isti a Fülkében
Idén ugyan pofon nélkül, de nem tanulságoktól mentesen zárult az Oscar-gála: Hollywood bevállalós és nyitott volt a Minden, mindenhol, mindenkor díjazásával, mi magyarok pedig tapasztalhattuk, milyen az, amikor az egyébként tehetségekkel teli filmiparunk újból kihagyja a mozizás ünnepét.
De hogyan jutottunk oda, hogy akár csak a közelmúltban az Oscar-díjas Saul fiát és Mindenkit, vagy mondjuk a Testről és lélekrőlt és a Külön falkát felmutató magyar filmszakma a Blokádot jelöli, az állami pénzeket kurzusfilmekre fordítja, a feltörekvőknek pedig esélyt sem ad?
A Fülke legfrissebb adásában Deák Kristóf Oscar-díjas rendezőt (Mindenki) és Madarász Isti rendező-forgatókönyvírót kérdezte Kovács Bálint és Nagy Iván László arról, hogyan jött létre a következmények nélküli autokráciában az annak megfelelő filmművészet.