Naponta 1,2 millió forintot költenek az adófizetők arra, hogy a közmédia munkatársai szépek legyenek a képernyőn
Összesen nettó 450 millió forintot fizet az MTVA a képernyős munkatársaknak nyújtott fodrász-, sminkes és stylistszolgáltatásokért – vette észre a Magyar Hang az uniós közbeszerzési értesítőben. A közmédia által kötött keretszerződés 12 hónapra szól, és hat hónappal meg is hosszabbítható. Magyarán: 1,2 millió forint közpénz megy el naponta arra, hogy a közmédia munkatársai szépek legyenek a képernyőn.
A szerződés szerint 140 képernyős munkatársat kell ellátni, ez napi bontásban 40 adásba kerülő dolgozót és 30-40 vendéget jelent. Tehát, ha egy nap 40 munkatárs és 40 vendég is van, akkor az 1,2 millió forintos keretből 15 ezer forint jut mindegyikükre. Ez viszont így már a piaci árakhoz viszonyítva lényegesen alacsonyabbnak tűnik.
A szolgáltatást 2016 óta, évről évre a Make-Up Team szállítja a közmédiának, ám ezen időszak alatt a kezdeti 178 milliós összeget sikerült a két és félszeresére felemelni. A kétségtelenül jövedelmezőnek nevezhető rendszeres megbízatások dacára 2015 és 2021 között 15 alkalommal rendelt el bírósági végrehajtást a céggel szemben a Nemzeti Adó- és Vámhivatal. Igaz, ezeket az eljárásokat aztán minden esetben rövid időn belül megszüntették.
A cég ügyvezető tulajdonosát kereste a Magyar Hang, ám Rafai Attila azt közölte, hogy a kérdésben, vagyis a saját cégügyeiben az MTVA sajtóosztálya az illetékes. A lap arra is kíváncsi lett volna, hogy mennyit keres most a vezető stylist, akinek a bére 2020-ban havi nettó 3,74 millió forint volt.