13° Budapest
2024 november 07., csütörtök
image

Mindkettő fapados, de hogy különbözhet ennyire a Wizz Air és a Ryanair?

Szavakban is erős a verseny a Wizz Air és Ryanair között: nemrég a Ryanair vezére, Michael O’Leary Budapesten arról beszélt, a Wizz Air drágábban üzemel, ezért drágábbak a jegyeik is. Ráadásul szerinte a magyar gyökerű fapados folyamatosan visszavonul azokról a területekről, ahol a Ryanair is ott van.

Bukta Gábor, a Concorde részvénypiaci elemzője a hvg360-nak azt mondta, bár ez a vélemény leginkább

a szokásos hangzatos kijelentés kategóriába sorolható, azért van némi valóságalapja.

A Ryanairnek ugyanis hatalmas versenyelőnye származott abból, hogy kedvezőbb áron tudta az utóbbi egy-két évben megvenni az üzemanyagot a vetélytársánál. De mit jelent ez, hol tévesztett ütemet a Wizz Air?

Bukta szerint a jövőben is láthatunk példákat arra, hogy a Ryanair alávág a versenytársai árainak, hogy a legolcsóbb fapados légitársaság legyen. Hiába igyekszik minden társaság minél olcsóbban adni a jegyet, a Ryanair mértékhatékonyság és a rengeteg pénze miatt tud alájuk menni.

Ez a nagyon biztos anyagi háttér pedig lehetővé teszi a számára, hogy az is belefér, hogy olyan módon hátráltassa a versenytársak növekedését, ami egy kicsit neki is fáj.

Bukta arról is beszélt, a Ryanairnek összességében két-háromszor annyira utasa és bevétele van, mint a Wizz Airnek. Mitől van ekkora különbség, és hogy alakult ki? A desztinációk kiválasztásában van különbség? És hogyan állíthatja mindkettő, hogy piacvezető Magyarországon?