13° Budapest
2025 május 16., péntek
image

Minden eddiginél erősebb variánssal búcsúzik a mostani BMW 5-ös sorozattól az Alpina

Az Alpina tuningcég – amelyet a BMW tavaly felvásárolt – a jelenlegi BMW 5-ös sorozat búcsújaként két új verziót is bemutatott. Méltó módon engedik el a bajorok jelenlegi üzleti modelljeit, ugyanis az Alpina B5 GT szedánként és kombiként is az eddigi legerősebb fejlesztésük.

Összesen 250 darab kerül majd forgalomba a modellekből, 634 lóerővel és 850 newtonméteres nyomatékkal. Mindez azt jelenti, hogy a normál tuningváltozatot, az Alpina B5-öt még megfejelték 13 lóerővel és 50 Nm nyomatékkal.

Sok vásárló számára valószínűleg még a technikai finomításnál is fontosabb a nagyobb exkluzivitás, amely a sárvédő íveken, az első erőelemeken, valamint a sportosabb, kevésbé diszkrét hangzáson mutatkozik meg. A 20 colos Alpina Classic felnik is 4 kilogrammal alacsonyabb tömegűek, mint a sima változaton, és erősebb fékrendszert is kapott a limitált modell, amelynek féknyergei Marron Volciano színre vannak fényezve.

A nagyobb teljesítménynek, és pár további finomításnak köszönhetően a vezetési teljesítmény is javult: az Alpina B5 GT Sedan 3,4 másodperc alatt éri el a százas tempót, a 200-as határt pedig állítólag 11,3 másodperc alatt. Ugyanez vonatkozik a végsebességre is, ahol az Alpina 5-ösök szokás szerint sok sportkocsit messze maguk mögött hagynak: 330 km/h a limuzin, és alig szerényebb, 322 km/h a kombi végsebessége.

Az exkluzivitásnak persze megvan az ára. A B5 GT szedánként Németországban 145 500 euró (57,7 millió forint) alapárú, a vélhetően még ritkább B5 GT Touring pedig 148 500 eurótól (59 millió forint) kapható. A különleges kiadások már megrendelhetők, az első példányokat 2023 júliusától szállítják ki.