Milliárdos végkielégítéssel távozott a brit postabotrányban érintett Fujitsu vezetője
Miközben több száz embert ítéltek el ártatlanul a brit Posta könyvelési szoftverének hibái miatt, a szoftvert fejlesztő Fujitsu régiós vezetője 2020-ban 2,6 millió fontos végkielégítést kapott cégtől. A Guardian cikke szerint arról a Duncan Taitről van szó, aki 2009-ben lett a távol-keleti techcég első nem japán igazgatósági tagja, és 2011-től felügyelte a Fujitsu tevékenységét az Egyesült Királyságban és Írországban, 2014-től pedig a cég közel-keleti, európai, afrikai és amerikai részlegei egyaránt az ő vezetésével működtek.
A Horizon számviteli program hibái miatt 1999 és 2015 között mintegy 3500 postai dolgozót vádoltak meg tévesen. Tait 2019-ben távozott a Fujitsutól, miközben éppen napvilágra kerültek a szoftverhiba következményei. Távozásának körülményeit most sem ő, sem a Fujitsu nem kommentálta, Tait azonban elmondta, hogy megdöbbentőnek tartja a bánásmódot, amelyben a postai dolgozókat részesítették, és támogatja az ügy teljes körű kivizsgálását.
A brit Postát érintő botrány az elmúlt hetekben, a történéseket feldolgozó sorozat megjelenését követően került újra napirendre az Egyesült Királyságban. Mióta 2019-ben fény derült arra, hogy a Horizon program áll azok mögött a számviteli hibák mögött, amelyek miatt ártatlan alvállalkozókat vádoltak sikkasztással, a Fujitsu több mint 2 milliárd fontnyi, azaz közel 900 milliárd forintnyi szerződést kötött a brit kormánnyal. A japán cég 22 millió font (mintegy 10 milliárd forint) profitot termelt 2022-ben, igazgatóit pedig bónuszokkal jutalmazta, azonban semmilyen pénzügyi felelősséget nem vállalt az érintett postai dolgozók kártérítésében.